måndag 12 september 2011

Måndag!


Det är måndag morgon idag. Rätt så skönt att denna helgen ÄNTLIGEN ville ta slut.
Har inte haft helgernas helg om man säger så, det har varit rätt så RUTTET det mesta faktiskt.
Hoppas bara inte helgen för med sig allt för mycket efterslängar. Risken finns!

I morse var det tufft med ena kidset, W ville inte alls vakna. Och fick faktiskt ligga kvar i sängen när jag åkte till jobbet, hade dock talat om det på fritids så att dem visste hur läget låg.
Vid kvart i 8 ringde L och talade om att han hade varit och väckt lillebror som hade flugit ur sängen.
Att det ska vara så HIMLA besvärligt för en del att bara GÅ upp?
Men det är klart, när jag åkte så låg N fortfarande och snusade i soffan så W är ju inte ensam om sin trötthet. L och jag hade inga större bekymmer med att vare sig somna igår eller vakna idag.

När jag väckte L så log han världens finaste smile i sömnen, sånt gör en på ett strålande humör. Hela dagen känns så mycket lättare, bara tack vare ett leende. Frågade honom varför han log sådär, "jag drömde om Thailand, och flera människor satt på stranden och skickade upp såna där bollar med ljus i för att minnas offrena i Tsunamin och sådär. Det tyckte jag var så vackert."
Naaaw, mammas fina kille ♥

Nu blir det frukost.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar