måndag 14 november 2011

Lite det ena och det andra...:)


Hola alla sköningar!
Härlig dag, oh yes!
Intalar man sig det tillräckligt många gånger så trorman på det till slut. Hah.

Igår var vi i Örebro, jag, N och K.
Åkte dit för att köpa en tapetrulle (som vi självklart hade behövt från början,
men felberäkningar är lite vår grej) och vi kom hem med allt möjligt, även tapetrullen.
Äntligen hittade vi en lampa till hallen och en till entrén, ska köpa fler senare,
behövs utebelysning lite här och var när man har stort hus, samt fler byggnader.
Sedan köpte N en skitsnygg tröja på J&J för presentkortet som jag har haft liggandes i fleeeera månader, ja..år till och med.
Blev ju en bra och gratis fars-dagspresent från barnen och  mig.
Han nöjde sig inte med det utan köpte nya dojor, en tisha, kallingar och massa annat smått och gott oxå.
Jag köpte två små ljuslyktor som jag har suktat efter på INDISKA, ååh...tokfina ♥

Lyktor i klarglas, inte lila. 49:- på INDISKA

Lite trist bara att när jag kom hem och packade upp dem och skulle hänga upp dem så såg jag att några prismor fattades :( Måste kolla med INDISKA om man kanske kan få nya :/
Lite besviken..

Barnen fick INTE någonting alls faktiskt!, det måste vara första gången jag kommer hem utan kläder eller prylar till dem. K fick dock ett skrivbord!
Jag fick ju inte något till mig själv heller iofs.
Eller jo, jag har ju en bokhylla som jag ska måla (misstänker dock att min kära sambo kommer att måla den under dagen ;)) så vi köpte vit färg och pensel till det.

När vi skulle åka hem så stannade vi till i Kumla för o köpa lite käk, ASHUNGRIGA efter att ha ilat omkring inne på Marieberg och IKEA. Uh...jag tog en toast, ett tips. Handla inte på Statoil i böjen där....
Smakade allt annat än okej.

På kvällen satte jag mig i bilen igen, för att åka in till stan och hämta mina grabbar.
Passade på att åka till Maxi först för att veckohandla, smidigast att göra ensam.
Så nu har vi ett fast matshema för denna veckan, ska bli spännande och se om det funkar eller inte.
Antagligen så kommer det att bli alldeles uppåt väggarna, för att se det ur mina pessimistiska ögon, men jag HOPPAS att vi kan hålla oss till det!
När jag kommer till S så blir man inkastad i värsta mysmiljön, det serveras pepparkakscheesecake och en rykande het latte. Precis som alltid så bjussas det på godsaker när man närmar sig deras adress ;)

Smarrigt! (Stal bilden eftersom jag var för glupsk för att hinna fota) ;)

Satt kvar där lite längre än nödvändigt, bara för att det var så trevligt. :)
Sedan åkte vi hemåt igen.
W var skittrött och somnade helt ovaggad och L och jag satte oss
framför tv'n och kikade på Gustavsson 3tr.

Sedan vart det nästan natten direkt för mig med, hann med lite tvätt, dusch och Beck.
Men jag somnade väldigt gott jag oxå, zZzZzzzzz

Idag kom vi iväg smidigt till jobbet. Inga problem, upp o skuttade vid 5.
Väckte bägge barnen och sedan drack jag en latte innan jag begav mig till jobbet.
Det var snooorhalt ute. Bilen jazzade både en och två ggr. Tur man kör lugnt *host*

Och nu är nästan den här arbetsdagen till ända.
Jag vill hem, och laga mina förbaskade pannbiffar för det är vad som står på den där menyn idag.

Heja heja!

:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar