måndag 19 december 2011

Grattis William!


Har haft en lång helg som varit lång, men i ett skyhögt tempo.
Det medför att jag idag är HELT död. Skulle ha behövt vara hemma o vila lite idag.
Huvudvärk deluxe kan man säga.
Men får ta nån alvedon sedan och hoppas att det lägger sig.

I fredags hade vi hemmamys. Jag bakade lite och fixade inför kalaset som W skulle ha på lördagen.
Vi kikade på I am number four. Rätt bra film faktiskt :)
Jag brukar vara sjukt anti filmer med konstiga onaturliga effekter, folk som kan flyga osv.
Men denna passade det bara bra i :)


W o L valde att se Bilar 2. Men dem kom rätt snart på att den var för SMÅBARN! Haha.

Natten till lördagen gick väldigt fort eftersom kockan ringde redan klockan 6 för att jag skulle hinna upp och sätta deg osv. Gick dock inte upp då eftersom jag snoozade (i vanlig ordning) :)

Vid 13-tiden så kom alla W:s kompisar. Det var några som var sjuka och kusinerna som W gärna hade velat att dem kom, kunde inte för deras mammas migrän..stackars lilla S :(
Dem käkade tacos för brinnande livet och mumsade i sig glass, godis och popcorn.
Tror alla var rätt mätta och sockerstinna när dem åkte hem.
Precis som det ska vara :)

Några timmar senare kom M, S och barnens kusiner. Farmor kom oxå.
Jätteskoj att alla kunde komma, W var så himla glad! :) Fick så mycket fina presenter..
Den kvällen var jag allt annat än pigg efter allt bakade, barnstojande och ja...all annan stress som släppt.
Satte mig ändå i soffan en stund, N hade ju varit iväg och hyrt en ny film. Denna gången var det Jägarna 2 som skulle ses. Den var jättebra, förstår inte dem som inte gillar den. Absolut inget fel på den.
 



Jag gillar nog allt som Rolf Lassgård gör. Han är en stor favorit.
Höll mig faktiskt vaken tills den var slut, då var klockan 21 ungefär,
då tyckte jag det var lagom att lägga mig. :D
Sedan upp på söndagen för att kasta mig iväg till Örebro. N hade ju planerat att sälja några bilar och killen skulle komma under söndagen, så då vågade han inte ge sig iväg, dessutom skulle det komma ett vedlass.
Så jag åkte dit, köpte lite klappar till svärmor "svärfar" och P, N's bror.
Det var skoj att handla till dem, lite enklare än till barnen.
Sedan var det bara att farta hemåt igen för tredje kalaset denna helgen.
B skulle komma med barnen och pappan och farfar skulle komma och gratta W-man.
När jag kom hem så hade inga bilar sålts och ingen ved levererats...:(
N hade istället städat huset och tänt en massa ljus, myspys!

Folket kom, härjade loss och sedan gick dem.
Jag har vill inte säga att det var skönt att dem gick, men jag var redan helt slut av allt kalasande så jag hade inte så mycket ut av det mer än att det var underbara människor som kom och firade min lilla kille, förstås.
Och W somnade efter mycket om och med gott i sin säng.

Jag  slängde mig i soffan efter att jag hade röjt upp efter alla klaas och hängt lite tvätt, plockat fram allt för
dagens bestyr och tittade på Beck - Sista vittnet.
Det kändes sådär att se en så gammal film efter allt nytt man sett  i helgen.

I morse gick jag och L upp och serverade W tårta och varm o'boy på sängen och gav honom lite presenter.
För det är ju inte förrän idag som han faktiskt fyller.
Han fick sin efterlängtade Djurgårdströja med sitt namn på.
Han nästan grät av lycka, han slet på sig den och bara myste:
-"Nu äntligen är jag en RIKTIG Djurgårdskille!"
Sedan fick han ett par råsnygga chinos, svarta med kritstreck på. Grymt nice faktiskt.
Han blev jätteglad för dem oxå.
Sedan sparar vi lite presenter tills vi kommer hem ikväll oxå. Ska inte slösa på dem.

Men just nu sitter jag bara på jobbet och undrar, HUR ska jag orka med ett kalas till ikväll. Jag är så slut i huvudet. Jag vill bara lägga mig o sova. Huvudvärken sitter som den ska och jag vet inte ens hur jag ska orka vara kvar på jobbet som det är just nu?
Men lite lunch sedan kanske jag är på banan igen?
Hoppas på det.

Tack alla som kom och firade min lilla W i helgen.
Ni är guld värda <3

Puss




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar