onsdag 18 januari 2012

Stök o bök!


God morgon underbara!

Har nyss kommit tillbaka från  frukosten.
G bjöd på gofrulle eftersom hon fyllde år idag. Grattis goagoa G! :D

Igår kväll gjorde jag just ingenting.
Eller det känns som det, men jag började faktiskt sortera lite bland alla våra "viktiga papper".
Har ju investerat i lite kontorsmateriel för att vi ka kunna få lite ordning o reda.
Så jag började lite lätt, det var en heeel del kan jag säga.

L invigde vår nya arbetsplats till att göra sin matteläxa, och det gick asbra, det var lugnt, skönt och en bra plats att sitta och fokusera på. Precis vad jag eftersträvade när jag gjorde i ordning där.
Ska se om jag kan fota lite när allt är på plats.
Måste ställa dit en liten bokhylla så vi kan få plats med alla pärmar och förvaringslådor.
Det blir ju inte mycket till ordning och reda om alla pärmar och lådor ska stå på golvet..haha!

Jag blir så lugn och tillfreds med mig själv och mitt liv när allt är ordnat och fint.
 Apropå ordning och fint, var nere och lyssnade på N när han ville spåna tillsammans med mig om tvättstugan/badrummet i källaren.
Det var var rör där som skulle bort och rör där som skulle dras om. Nytt vatten där, el där, gips här och där...jag blev alldeles snurrig!
Det där är inget för mig, blir nästan illamående. Snacka om ångest!

Synkade min telefon med datorn igår kväll, det var inte igår kan jag säga som jag gjorde det sist. Huvva!
Det var en massa uppdateringar som skulle installeras och laddas hem.
Såpass mycket att jag helt plötsligt inte kunde koppla in min iPhone till iTunes längre, dem hittade inte varann *stress-svett*, så jag fick leka hacker lite och göra om lite inställningar i kontrollpanelen, sedan funkade det.
Tack Larry Page och Sergey Brin FÖR GOOGLE! :D

Idag slutar jag tidigt, ska först åka o tanka så jag kan komma hem..:)
Sedan blir det göra lite mellis, plocka fram alla L's fotbollsgrejjor, skjutsa honom till tråningen och sedan åker jag och W till Högsjö för att fika med M. Ska vara lite smakråd när hon väljer nya tapeter till deras nya lägenhet. Skoj!
(Jag vill oxå tapetsera om hemma...men jag har inte sagt nåt till N om det ännu ;))

Sedan blir nog bara hem och slänga sig i soffan efter att man nattat barnen.
Eller om jag kanske skulle fortsätta med min papperssortering?
Måste fixa sopsäckar!
Ska rensa en massa i helgen oxå. Tömma altanen på skit och röja upp ute på tomten, det behövs!
Ser allt annat än okej ut därute. :(



Men nu ska jag ta lite latte tror jag minsann. Latte får mig alltid på bättre humör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar