torsdag 15 mars 2012

Snart är jag frisk

Hej på er!

Nu var det ett tag sedan jag skrev.
Det har varit sjukstuga här, men nu börjar jag komma upp på banan igen.
Först var det W som kroknade, snart därefter följde L.
Båda låg med hög feber hela helgen, när måndagen kom så var vi fortfarande inte pigga.
Jag kroknade rejält på kvällskvisten och fick 39 graders feber med uppåt 41 grader emellanåt som höll i sig ända till igårkväll.
Idag har jag bara 38,4 och jag känner mig som en ny människa.
Dock lite täppt i näsan och en tendens till huvudvärk. Men det är ju ändå inget emot vad jag gått igenom dem senaste dagarna.
Det absolut värsta var väl ändå att man inte kunde få en chans till att vila. Barnen kräver fortfarande lika mycket engagemang som annars.
Dem förstår ju att man är sjuk. Men ja...det är nåt som brister där..hah.

I helgen vill N att jag åker iväg o vilar upp mig.
Visst, det vore ju skitnice. Men vad ska jag göra då? Frågade honom om han ville bli av med mig ;)
Men det ville han ju förstås inte, men jag undrar jag..vad e det nu på gång? :D

Det är en vecka sedan jag jobbade nu...fan alltså. Det är ju sjukt länge att vara hemma.
Men vad skulle man göra? Jag kan ju inte gå dit o smitta ner personal och patienter?
Nope, det var bara att hålla sig hemma. Försöka vila medans barnen varit i skolan.

Mötte svärmor igår när jag varit i affären och fyllt på alvedonförrådet.
"Vad gör du ute?, i fortsättningen är du så god och ringer och ber mig om hjälp, förstått?"
Haha, hon är så rar..underbara människa ♥
Som om jag nånsin skulle belasta henne? Naeee.


(***********************BORTTAGEN TEXT********************)
(***********************BORTTAGEN TEXT********************)
(***********************BORTTAGEN TEXT********************)
(***********************BORTTAGEN TEXT********************)
(***********************BORTTAGEN TEXT********************)
(***********************BORTTAGEN TEXT********************)

Men skitsamma, om några veckor har jag nog glömt detta och kan gå vidare.


Nästa helg ska jag och N på folkrace!! Wiiiie. Hahhaha, härlig och ärlig lycka va? :D
Hoppas verkligen det är fint väder, annars blir det ju olidligt.
Stå där och frysa en heeeel dag? Naae...går ju inte. Då kommer jag bli sjuk igen.
Vet inte riktigt vad kidsen ska hitta på då. Dem hatar ju folkrace..allra helst L.
W kan ju aktivera sig vartsomhelst. L vill helst det ska finnas lite polare o en schysst gräsplan för att han ska vara nöjd.
Apropå det så börjar grabbarna 01 spela utomhus från och med nästa onsdag, brrrrr.
Dags att kolla igenom fotbollsskorna alltså.
Leta fram underställen behövs nog oxå. Brrr..

I morse när jag vaknade var det strålande solsken, nu är det tråkmulet :(
Vill ta hela min underbara familj, packa badkläder och snorklar och försvinna bort till solen och värmen. Så skönt det skulle vara. Bara lämna kalla Sverige för ett par veckor.
Vi får väl se när vi tar den där resan, just nu är det lite annat som måste prioriteras..

- Tvättstugan och badrummet i källaren.
- Garage till älsklingen och hans hobby...
- Ny bil till mig (oss)
- Amroforp :D

Sedan kommer vi nog oxå iväg på semester till solen.
I sommar hoppas vi kunna spendera några veckor i Helsingborg iallafall. Skulle vara härligt. Älskar stugan och havet :))
Det är nästan som att vara utomlands (om vi får en bra sommar vill säga) :)

Nu ska jag lägga upp dagens låt,
hoppas alla har en fin dag ♥

Love you all ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar