tisdag 31 juli 2012

Skara so far

Då var första dagen i Skara snart avklarad.
Barnen har roat sig kungligt med karuseller, vattenlek och dykuppvisning.

Vädret har inte varit jätteroligt, väldigt molnigt och kallt emellanåt... Inser att jag valt helt fel kläder att ta med mig hit...
Precis när vi åkt från sommarland så öppnade himlen sig i ett skyfall..
Åkte och handlade lite att stoppa i magen.
Kvällis blev skinka och potatissallad.
Enkelt och gott!
Barnen är ute och leker med andra barn mest hela tiden utom en som har ont magen och inte vill göra nåt annat än sitta och titta ut genom fönstret.

Jag har nyss testat på fenomenet "Campingdusch", vidrigt är en bra beskrivning...
Kallt, fullt m folk, insekter av alla de slag, smutsigt, dåliga duschar... Ja en underbar stund helt enkelt!!!...haha.
Men när jag väl gick ut därifrån så var det skönt. Kände mig åtminstone liiite renare.

Senare på kvällen så gick jag, L och W till Camp Skara och kikade lite, fanns ju massor av skoj att göra. Vi valde (som alla andra) att spela minigolf.
Vi hann inte mer än 8 banor innan vi tröttnade på att stå i kö och lyssna på alla människor som mest stod och pratade.
W gick till stugan och jag och L stannade kvar en stund till och L fick testa på att hoppa lite studsmatta i linor. Passade honom som handen i handsken, där kunde han göra alla sina volter och galenskaper under kontrollerade former.

Efter det gick vi oxå till stugan och la oss som de andra tre redan gjort.

--------
Dag 2.
Klockan är 7 och jag sitter ensam vaken i stugan. Fick springa Skara runt för att kunna gå och kissa. Jag som alltid går upp och kissar på natten...
Sömnen har varit långt ifrån skön och utvilande..
Hård säng, iskallt och svårt att kunna ligga som jag borde... Resulterar i en rätt sur mamma idag. Grattis Familjen!

Stugliv är helt enkel inte min grej.

Men barnen trivs, det är huvudsaken! :) det är för dem vi är här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar