lördag 28 juli 2012

Juliracet 2012

Nyss hemkomna från Askersund.
N har tävlat idag.

Han åkte redan jättetidigt, som vanligt och jag och barnen åkte lagom till första start.
Kikade på väderappen innan vi åkte, i den stämde ju verkligen inte.
Den visade nämligen 26 grader och världens soool!
Så vi ekiperade oss i shorts och små nätta t-shirts.
Redan när vi kom dit så hopade sig molnen rejält och solen kunde väl kika igenom sammanlagt 10 minuter.
Sedan var det kallt, blåsigt och ösregn om vartannat. Så jag snodde en tröja av N och barnen kurade ihop sig i bilen.
Större delen av dagen tillbringar man ju väntandes på nästa heat.
Blir rätt långtråkigt :/

Första heatet blev han 3:a, efter att ha legat 2:a större delen :/
Men skitbra kört!
Sedan gick det utför... Två femteplaceringar :( räckte inte till nåt finalåk.
Så jag och barnen åkte hemåt, åkte förbi Marieberg å köpte lördagsgodis.
Hade lovat dem det om dem skött sig, och det gjorde dem ju, med bravur.

Nu har jag gjort en relaxlatte (m. Baileys ;)) men törs inte dricka. Vet ju inte om man kanske måste sätta sig i bilen senare. Hörde N och J prata igår om utgång ikväll... Då vill han ju ha skjuts hem inatt å då kan jag ju inte dricka nu.. Ska nog ställa den i kylen och ta en vanlig tills jag vet hur det blir :)

W kollar på Svampbob och jag ligger och halvsover... Haha. Trött som en gris efter alla jobbiga drömmar..

Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar