torsdag 30 augusti 2012

ShapeUp

Idag börjar jag om på nytt igen.
Det är dags att försöka komma i sina gamla kläder ^^
Shit vad jag har gått upp i vikt alltså. Jag har inte vägt mig, men jag ser ju hur allt sitter.
Skandal.
Så från och med nu ska jag försöka att INTE moffa så förbannat.

Framförallt så ska jag inte äta så mycket på jobbet så jag kan unna mig en middag när jag kommer hem sen på kvällen.
Blir så himla konstigt för barnen om jag inte äter den maten som dem äter. Vill helst inte dra in dem i detta. Dem är redan så kroppsmedvetna så dem behöver inte ytterligare input gällande kropp och vikt.

Haha, W kom och klappade min mage i går morse, "mamma, visst ska vi ha en liten bebis?"
Det kan man säga var droppen! Jag ser faktiskt gravid ut. Helt uppblåst!
Men vi får väl se om vi kan råda bot på detta :)

Till min hjälp har jag ShapeUp. En app där jag ska fylla i allt jag stoppar i mig.
Spännande och se hur många kalorier man proppar i kroppen under en dag.

Shit det kommer att bli jobbigt! Jag är så sämst på det här med självdisciplin.
Men måste ju testa iallafall.
Min matväska vägde just ingenting idag. Haha, en avokado, två ägg och en burk makrill i tomatsås.
Det är det jag får lov att äta.
Men det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar