fredag 7 september 2012

Oh my, it's finally friday!

Ja, gud så skönt att det äääntligen är fredag!

Har känt mig allmänt slö och hängig denna veckan. Vet inte om det beror på kostomställningen, träningen eller om det är någon förkylning som vill bryta ut, men som inte törs?
Har fått ont i mina axlar/nacke oxå, men det intalar jag mig vara sviter från spinningen.

Igår hade jag ju för avsikt att gå och simma.
Kom hem, ställde mig och lagade middag (kycklingenchiladas), plockade ordning allt, skulle springa upp och packa väskan, sliter upp baddräkten ur lådan...lägger mig i sängen, lägger svarta baddräkten över ansiktet och tokslocknar. Väcks av N som försiktigt frågar: "Skulle inte du och simma?" Han får ett fräsigt svar och han piper iväg som en skamsen hund..
Jag får gå ner och be om ursäkt, men jag var ju bara så himla trött och jag orkade verkligen inte ta mig iväg igårkväll.
Så jag satte mig i soffan, inväntade grabbarna som skulle komma från träningen, gav dem mat och sedan nattade jag dem.
Resten av kvällen spenderade jag tillsammans med N i soffan, snorandes ikapp.

I helgen ska vi bara försöka att ha det bra, glömma alla ilskna baskilusker.
Först på lördag är det ju fotboll för L, han spelar hemmamatch emot VFC, spännande. Sist vann dem med 8-1 har jag för mig. Intressant att se vad det kan bli idag. VFC lär ju vara revanshsugna :P
Är alla våra barn i laget bara friska och alerta så kommer dem att visa vart skåpet ska stå.

LIte trist är att matchen krockar med Trollcupen som N ska köra. Det börjar klockan 10 och L's match börjar 11. FASEN säger jag bara.
Men jag vill verkligen inte missa matchen och jag vill inte missa att titta på när N kör!
Åh, jag avskyr sånt här!
Men barnen går först, absolut!
På söndag blir det iallafall en tur till Floda för att se W spela match. Skönt att det inte krockar med nåt iallafall.

Funderade lite i morse på att jag kanske skulle ta och baka något att sälja nere på IP, under matchen?
Det är ju mysigt och trevligt! :)
Har sett på andra idrottsplatser att dem står med ett litet campingbord och säljer kaffe och kaka :)
Det är ju lite surt att VIF's kiosk ligger så långt ifrån planen så det blir ju knappt nån som handlar, ingen vill ju gå ifrån...eller ja i halvlek, om man hinner.

Ikväll ska vi göra räk och phillytoasts till kvällsmat, längtar redan! :D Dem är så fantastiskt j-a goda så det finns inte!


MUMS tamejfan! :)

Jag och N har pratat länge om att åka utomlands, vi behöver verkligen komma iväg bara han och jag. Just nu är det väldigt mycket med barnen och jobbet. Vi hinner knappt vara med varann, man hälsar i stort sett bara på varann i dörren eller på sin höjd spenderar en timme i soffan tillsammans, det räcker inte så långt...(tycker vi??!)
Idag fick jag ett sms av honom att han ville att jag skulle kolla lite resor. Men jag vetefasen vart jag skulle vilja åka och när vi skulle ta oss den tiden.
Största problemet för mig är mina kids...vem ska ha hand om dem?
Önskar väldigt innerligt att deras pappa kunde styra upp allt och börja ta lite mer ansvar och avlasta mig.
Visst är det underbart att få umgås med barnen och vara närvarande genom hela deras uppväxt, jag har ju inte missat en sekund känns det som. Haha!

Nehepp..man har ju ett jobb oxå...

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar