tisdag 15 januari 2013

En dag i backen för de bästa!

Hujedamig vad trött jag är ikväll!
Känner mig helt matt och slutkörd.

Barnens läxläsning tog sista musten ur mig.
Barnen har varit i Båsenberga idag på friluftsdag med skolan.
De hade två olika alternativ, åka Bob/stjärtlapp eller slalom/längdskidor.
Mina grabbar har lääääänge tjatat om att att de vill testa slalom.
Och det kändes väl "sådär" att dem skulle testa det utan att vare sig jag eller D var med dem och höll koll/lärde dem att åka.

Men visst, de ville prompt testa så det fick de göra.
Åkte ner och hyrde två uppsättningar med skidor/pjäxor och hjälmar till grabbarna.

Idag studsade de i sina underställ/fleeceställ och åkte iväg.
L hade haft många kompisar som åkt med honom och han hade lärt sig grunderna och till och med klarat av liften finemangs.
W hade däremot inte vågat sig upp i stora backen utan höll sig för sig själv i barnbacken. Han hade inte haft lika lätt som L, av förklarliga skäl då alla hans kompisar höll till i stora backen :(
Jag undrar varför ingen vuxen var med W och hjälpte honom? Var de tvungna att se till sitt eget nöje och kasta sig ner för stora pisten?
Jag blir besviken.

Men han var ändå nöjd att han fått testa på skidor och längtar väldigt till nästa gång.
Förhoppningsvis kan det bli snart, tänk att man inte utnyttjat slalombacken mer? Det är ju bara ett par kilometer bort.

Tänkte på det innan, tänk när dem bägge känner sig säkra på skidor så kan dem hänga i backen hela dagarna på jul/sportlov.
Det gjorde alltid vi som små.

Så nu ska vi kolla efter begagnad slalomutrustning :)

Puss o natti på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar