måndag 7 januari 2013

Nu jäklar!!

Ja, då var det ÄNTLIGEN en ny vecka!
Har redan börjat dagen med två nya "graffe" :) Inga latte mer alltså.
Tar en liten tesked med grädde i kaffet istället och jag nöjer mig utmärkt med det! Perfekt!
Ska bli så najs och bli av med all mjölk, min mage kommer skutta vilt av glädje :)

Vägde mig i morse oxå, tänker inte avslöja min startvikt här, besparar er den "lilla" detaljen.
Kan berätta startvikten när jag nått min målvikt :) (om jag nu når den, igen :P)

Helgen flög ju förbi förstås.
Men nu är det ny vecka och jag gillart! Big time! :)
Jag är väldigt förväntansfull känner jag. Nu eller aldrig.

Träning..
Detta med träning ja, jag måste ju verkligen börja träna.
Det inser jag är ett absolut krav om man vill att vikten och måtten ska minska.
Har alldeles för mycket möjligheter att träna på jobbet för att låta bli.
Det kostar mig inget, det är inte crowded med andra människor och dessutom så är jag på plats.
Men frågan är väl NÄR jag ska lägga träningen.
Hur mycket ska man börja med? Vill ju få till en kontinuitet...
Simma vill jag göra på tisdag- och torsdagskvällar. Det är alldeles för skönt för att låta bli.
Om man gymmar två dagar i veckan så är ju inte det jättemycket heller...
Måndagmorgon är det lugnt på jobbet då skulle man kunna köra lite. Likadant onsdagar efter jobbet.
Fredagar får jag väl försöka att ta min träningstid hemma, när barnen är på sin träning.

Oj. Det blev rätt mycket ju. Får väl testa och se om det funkar i praktiken.
Hahha, skulle inte förvåna mig om det skiter sig kungligt. :)
Bara idag har jag ju inte hunnit träna innan jobbet, planen fanns ju inte då.
Men okej...
Om jag nu skriver det här att jag ska träna då och då och då så kanske jag får lite mera press på mig att faktiskt genomföra det?
Vem vet?
Well, let's give it a try.
Imorgon, då ska jag simma!

Tänk om man faktiskt skulle kunna vara i form till sommaren så man tordes visa sig på beachen. :)
Skulle ju inte vara fel, inte fel alls.
Barnen skulle älska det, N skulle väl kanske vara den enda som inte tyckte det var så upphetsande ;)

Nu, jobba lite.
Puss.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar