måndag 14 januari 2013

Ny bil

Hej på er!

Så himla glad jag är idag :)
I morse fick jag för första gången i mitt liv ta mig till jobbet med kollektivtrafik (eller ja, när jag jobbade i Gbg så åkte man ju förstås spårvagn).
Men det gick jättebra, gick i god tid för att hinna lösa biljett och vara säker på att hinna i tid.
Tog ca 10 minuter att gå till stationen och lika lång tid att åka till jobbet..dessutom tog det i runda slängar lika lång tid att gå från stationen i Katrineholm till jobbet.
Var på jobbet tidgare än jag trott.
Att åka tåg gav helt klart mersmak :)
Dels var det underbart med en promenad och sedan var det grymt skönt att bara sitta o kunna blunda på tåget. Avkoppling!

Anledningen till att jag fick ta tåget var för att N sålde sin bil i fredagskväll och skulle ha fått med sig sin nya bil hem i lördags, men det var något som strulade så dem skulle leverera den till oss ikväll istället.
Och jag har lite lättare att ta mig med tåg än var N har.
Så då fick jag vara snäll och låna ut min bil till honom.
Men det gjorde som sagt ingenting.
Dessutom betalade han för tåget och tankade min bil full :D
Snacka om win-win-win-win-win idag!

Bilen som vi har köpt är en Volvo V70 R-design 2.5 FT :)
Vi är så nöjda och glada! Barnen är hyperlyckliga att slippa åka alla skrotbilar (och jag oxå!)
Äntligen kan man åka BRA bil igen. Visserligen är jag rädd att det kan komma att bli lite konkurrens om vem som ska ha bilen ;P Haha, nejdå...det är N som ska ha den större delen av tiden.
Han åker ändå så mycket mer än mig så jag får ta Peggan aka Lill-skrutten
Det är INGET fel på peggan :) Den är fin den oxå!
Meeen...Pärlan är svårslagen ;)

Har försökt att lägga in bilder i detta inlägget, men det funkar inte :(
Får lägga dem i ett spearat inlägg. Typiskt men så får det bli. När datorerna krånglar så är det ingen idé att tro att man har en suck :D

För övrigt så har barnen varit hos sin pappa hela helgen och dem älskade det.
Även om det bara var en natt och i en liiiiiiten etta så spelade det ingen roll, dem längtar tillbaka redan till helgen. Det är bra.
Dem ligger rätt mycket back på umgänget med deras pappa.
Äntligen kanske det kan rätta till sig.

((((
Bara för att jag börjar få barnlediga helger så verkar det som att K inte kommer att åka tillbaka till sin mamma nåt mer, helt sinnesjukt allt kring dem och deras relation. ^ ^
Hur fan kan man som mamma acceptera att barnet inte vill komma dit, finna sig i det och skita i att höra av sig?
Brutalt ruttet av den så kallade mamman.
OM jag och barnen var osams hade jag gjort allt för att bli sams igen. Skulle aldrig i hela livet gå och lägga mig utan att ha rett ut alla oklarheter. Man måste kramas innan man somnar och berätta att man älskar varandra.
Så gör jag. Är barnen inte hemma så ringer jag och talar om det för dem.
Är jag onormal eller?
Sen kan jag inte försvara att K sitter och gömmer sig hemma hos oss och slipper undan att konfrontera sin mamma. Man vill ju lixom att dem ska kunna prata med varann på ett vanligt sätt.
Men dem är så lika, långsinta och viker aldrig en tum från sina åsikter.
Haha, det märks så väl att dem är släkt med varandra. :D
))))

Nåväl det var en liten avstickare...

Nu ska jag försökta se om det finns nåt att göra.
Återkommer med bilder på vår pärla :)

Puss på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar