onsdag 27 februari 2013

Operation

Jahapp här sitter man som ett jäkla kolli...
opererades igår och jag känner nog att jag mår oförskämt bra, just nu.

Antar att man kanske inte ska säga så, men jag trodde det skulle vara värre.

Jag var superorolig igår.
Visste inget om operation på KSK.
Personalen på UVA var jättegulliga. Det enda var väl att hon (min sköterska) valde att sätta min infart på handryggen fast hon visste att jag verkligen INTE ville det.
Dessutom blev det inte bra så det gjorde ont hela tiden.
När jag kom in på operationssalen så tittade narkossköterskan på infarten och sa att den funkade men att den var satt i ett väldigt litet kärl, att det var dumt satt.

När jag vaknade upp satt infarten i armvecket Istället.
Narkossköterskan kom efter en stund och sa att allt hade gått jättebra att det blev fint osv.
Vet att jag dillade så mycket om att dem var så rara osv :) haha... Tänk att man inte kan vara tyst!
Fast jag var trevlig..:)

Kirurgen kom efter en stund oxå och ifrågasatte mitt andra ärr på magen och jag hoppas att jag svarade rätt, minns inte riktigt.

Kände mig stressad att vakna upp eftersom under tiden jag låg och väntade på operation hörde hur de nästan gick och stressade upp de andra tidigare opererade patienterna.
Sedan hade jag bredvid mig nån stor jävla snarkande gubbe som låg och ojade sig...
Va fan lixom.
Vi hade gjort samma operation men han hade betydligt ondare än jag..
stackarn.

Efter en stund fick jag kaffe med macka..
Resulterade i ett blodtrycksfall och yrsel så jag fick lägga mig och få lite mer syrgas.
Somnade till nån timme till, vaknade i panik att jag måste upp ur sängen. Klockan va 6 då så jag gick och kissade, sen fick jag lite mer kaffe o saft.
Sen gick jag och klädde på mig och alla sa att "oj då vad du är pigg...är du alltid sån här?" Haha... :D
Sen ringde jag N och han kom och hämtade mig..
Skönt att komma hem.
Barnen hade målat teckningar och kramade mig massor. Försiktigt förstås.

Idag har jag försökt att röra på mig lite, städat hängt tvätt o bäddat sängar. Det gick bra.
Men jag blir snabbt trött! Tråkigt.

Nu vila mig lite.
Tänkte nästan gå o jobba på fredag. Mår rätt bra, men vi får se!!

N fyller år i morgon o jag har inte köpt någon present åt honom. Fan va jag är DÅLIG!

Nu vila som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar