tisdag 20 september 2011

Elaka mamman...

Oj, glömde helt bort att blogga igår kväll.
Det var riktigt snålt med bloggande igår. Jag ber om ursäkt och ska försöka att bättra mig. :)
Men jag var trött igår, det var en kämpig måndag.
Mycket skjutsande och tjat/tjafs.

Medans L var på fotbollsträning så tog jag och W tog vår gemensamma stund och slängde ihop en äppelpaj. Den vart ingen höjdare, alldeles för söt :S Jag tror vi missade lite med sockret :P
Men barnen klagade inte iallafall..haha. Mera socker!

Hjälpte L med läxan sedan när han kom hem från träningen. Ingen direkt bra tid för det. Han var jättetrött och ville bara fokusera på matchen mellan AIK-Djurgården.
Så han fick så länge han klarade av det sitta och lyssna på sportradion medans han löste sina mattetal.
Det gick hyfsat.
Sedan gick tiden och han skulle i säng. Matchen var då inte slut ännu och han ville SE matchen.
Inte bara höra. Så han googlade, hittade en länk till livestreamad match.
Men...då var man tvungen att vara medlem på bet365.
Inga problem, det är ju bara att mamma skriver i alla inloggningsuppgifter och kreditkort o fan vet allt så kan sonen se matchen i lugn och ro sedan.
Men, mamman VILLE ICKE. Då startar vi världskriget och börjar gråta.
Oh my god. Det var en PÄRS att stå på sig när hans fina ögon tårades och hans kinder blev våtare o våtare.
Men till slut gick han o la sig. Med datorn. 
Fick lite dåligt samvete, klart älsklingen ville se matchen :(



Tack och lov så vann Djurgården!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar