tisdag 20 september 2011

Ny dag..


Idag är det iallafall en ny dag, och med det..NYA TAG!
Vi hade en morgon med blandade känslor i morse.
N har väckt W ett tag nu och det har gått så himla bra, han bara studsar upp ur sängen och det har varit lugnt och fint. I morse gjorde han inte det, och lotten föll då på mig.
Hah, precis som vanligt så sket det sig kungligt bara jag visade mig i rummet.

Så jag gjorde i ordning alla andra, inklusive mig själv..sedan var klockan dags att åka.
Vilket jag gjorde. Med en W liggandes kvar i sin säng. Dock vaken och arg som ett bi!
Ja, nu kan spekulationerna börja huruvuda jag är en totalt världelös mamma eller vad fan det är för fel på mig. Haha. Men alla som inte vet hur det är ska faktiskt bara ta o vara tysta. Ni har ingen aning om något!
Men jag vet att dem närmsta vet situationen och förstår mitt agerande.

Jag gick till fritids och förklarade läget, sedan åkte jag till jobbet. Efter en stund så ringer jag till fritids och då är han redan där och allt var bara bra.
Så han fick alltså klara sig själv. Vilket han gjorde med bravur. Han behöver nog ingen mamma som härjar på honom att göra det, o det o det o det o det.
Så i morgon bitti ska jag bara väcka honom, lägga fram hans kläder, och sedan pussa honom hejdå.
Sedan får han ta sig till fritids själv.
Vi bor lixom med skolan som närmsta granne 50 m bort, så det är ingen livsfarlig väg han måste korsa eller några vidriga människor som han kan springa på på vägen. Så det känns rätt så lugnt.
Ja, så känner jag...som den vidrigt fruktansvärda mamman jag är. Hah.
Sen VÄXER barn med ansvar. Och han är inte tre år. Han är åtta!

Så. Färdigdiskuterat!

Det är tisdag på jobbet, en sån här härlig med en massa möten och annat mindre viktigt :)
Men det är sista uppförbacken innan det blir onsdag och veckan tar fart emot helgen! Yeeey!
Har fått åka lite berg-och dalbana är på jobbet på morgonen oxå. Men det är skönt att kunna finnas för sina vänner, jag vill att dem ska kunna känna att dem kan lita på att jag finns där för dem 24/7.
Önskar bara jag kunde hjälpa till mer än jag kan via sms eller så..*frustration*

N håller på o tjatar om vad jag önskar mig när jag fyller år. Och jag vet faktiskt inte?
Önskar jag mig något överhuvudtaget? Det jag önskar mig brukar jag ändå aldrig få...så jag vet inte om jag ska bry mig om att säga något alls. Jag behöver inga presenter.
Jag vill bara ha lugn och ro. Vila och återhämtning. Mitt liv är lite kaotiskt mestadels, och det är ju inget som han kan ge mig iallafall så varför ens försöka. Haha.
Har ju redan fixat mina presenter från barnen :) Världens finaste presenter som jag faktiskt önskade mig. :D

Äh vad massa svammel det blev nu. Orka fylla år :P

Nu ska jag se om nån annan gjort några roliga inlägg innan det är dags för möte.

Trevlig tisdag!
♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar