lördag 24 september 2011

Match 1 avklarad


Nu är vi alldeles nyss hemkomna från helgens första av fem matcher.
Dem spelade i Malmköping. Shit det känns så himla långt bort.
Och det är ju några mil..7 mil tror jag.
Matchen gick iallafall bra - dem vann med 6-1. L fick peta in första målet,
men det hade varit en del stolp- och ribbträffar innan det :/
Sedan fick han göra ett till i matchen, efter ytterligare snedträffar. Märkte att grabbarna hade svårt på plan eftersom det var genomsurt o gräset och halt så det hette duga.
Men ändå glänste dem.
Det var till och med en av Malmköpings spelare som skrek till oss i publiken...
"Vingåker är bäst, men vi är OXÅ bra!!!!"...haha. Sött!
Sedan blev Malmköpings ledare utskälld av domaren efter att ha skällt på sitt lag.
Har jag faktiskt aldrig varit med om :O

Eftersom vi fick agera skjuts åt en kille så fick vi åka raka vägen hem, nästan.
Stannade i Flen för att fika och sedan i Katrineholm för att köpa deobollar till L's kattpissluktande skor (fråga mig inte hur det kan stinka sådant?!" och sedan tankade vi.
Sedan hem och nu sitter jag här som ett fån.
Vad ska man hitta på, barnen ville till badhuset, men gick ut och spelade lite mer fotboll istället.
Jag passar på att blogga när N är i garaget o dem är ute så är datorn MIN,
och jag har lite kvalitetstid med mig själv. Nice!
Funderar på att ta en dusch och bara stå där läääänge lääänge...fryser lite.
Jag duschade ju i morse förvisso. Men det är ju så sköööönt!
Längtar väldigt mycket tills vi ska få vårt NYA badrum, ska se till att vi får ett badkar. Vill nog faktiskt ha ett iallafall. Det behöver inte vara jacuzzi, det är lite overrated. Men ett vanligt utan massa bubblor skulle vara asgött.

Eller så tar jag bara lite te/latte.

We'll see.

Ska nog sätta mig o kolla lite annat oxå, som sagt det gäller att passa på! ;)

Ha en finfin lördag mina vänner
♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar