onsdag 21 september 2011

Oh, äntligen onsdag!



Alltså, jag borde ha bloggat mer idag, men jag har varit inne i bassängen och där har det inte riktigt funnits tid att sitta vid datorn. Det är lite skillnad när man sitter i receptionen.

Det är aptråkigt väder ute och jag vill bara sitta inne.
Jag antar att jag inte behöver vara ute så mycket heller. Hah.

Det är onsdag idag, underbart! Och onsdag innebär utbildning. Klockan tre ska jag möta tjejerna och prata bort några timmar.
Tänkte vara generös och bjuda dem på något gott till kaffet.
Vi brukar ju alltid få smarriga mackor, men mitt sockerbehov är maximalt ;)

Har nyss träffat A's tjej och dotter. Så himlans söt liten dotter han har.

Fick nyss samtal från L.
Vi hade ju en liten "stund" i morse, en kanske inte så rolig stund.
Han va ledsen och jag var uppgiven och stressad till jobbet. Det handlade om hans läxor.
Han var ju sjuk lite i förra veckan..och hamnade tydligen efter i läxorna.
Men jag menar..han är ju inte korkad ungen, utan faktiskt riktigt smart. Han borde utan tvekan kunna jobba ikapp det. Det är ju inga direkt avancerade läxor. ^^
Men han grät o skrek att fröken minsann TVINGAR honom att ligga efter med läxorna.
Jag sa att jag tvivlade på att det verkligen kunde vara så..vilket gjorde honom heligt förbannad!
Och det mesta av detta berodde på att han glömt att ta med sig sin sista "veckans-ord"läxa hem.
Dem skulle ha förhör på det idag.
Jag vill inte han har några fel när det gäller stavning, för han är så himla duktig på det.
Fröken skulle DIREKT genomskåda att han inte gjort läxan. Sen skulle jag få skämmas ögonen ur mig...för det är ju trots allt MITT ansvar att ungen gör sina läxor. Eller hur?!
Han fick lova mig att åtminstone ta med sig sin engelskaläxa hem idag, för annars kunde han glömma träningen idag. Då kom tårarna på nytt igen.
Nåväl han ringde iallafall nyss och pratade lite...sa förlåt för att han hade varit arg på mig i morse, att han hade klarat läxan utan några problem och nu ville han få gå till fritidsgården.
Det var svårt att säga nej, såg hans puppy eyes genom telefonen.



Nehepp flickor o pojkar, det drar ihop sig.
Jag ska snart tralla iväg och köpa lite gott till oss.

Ha en fin onsdag.
♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar