söndag 18 september 2011

Vad ska vi göra?


Hejsan hoppsan!

Idag är det definitivt inte lika fint väder som det var igår :/
Tråkigt!
Jag vill ju gärna ha sol och härliga höstdagar,
 hellre än gråmulna och tråkiga dagar som man helst bara vill sitta inne.
Startar dagen med en latte, så hoppas jag att den vänder till något mera bra.
Just nu känns det mörkt.
Har dessutom inga som helst planer för dagen heller, då känns det nästan ÄN värre.
Önskar man hade NÅGOT som var inplanerat som man kunde se fram emot.

Igår fick jag och L kämpa för att få ihop dagen så att det fanns att göra hela tiden.
Idag kommer det att bli ÄNNU värre. Dessa galet långa helger.
Allra helst nu när pengarna är slut. Eller ja, nära på att ta slut.
Då vill man inte slänga sina sista slantar på att göra nåt, man vill bara klamra sig fast vid dem och hoppas att dem ska vara för evigt.

Igår vart det iallafall mycket fotboll och mycket fika, först kikade jag på L's match emot KSK och dem vann med 15-2. Överlägset.
Sedan skulle 00:orna spela emot Flen SK så vi stannade och tittade på den matchen oxå. Dem förlorade med 2-3. Tråkigt.

Sedan åkte vi hem, käkade lite lunch och satt och funderade på vad vi skulle göra...åka o shoppa?, dra till Katrineholm?, åka till Eskilstuna?, Lager 157?...till slut hoppade vi allt och åkte och fikade på Joans.

När det var avklarat, vilket gick rätt snabbt då vi fick sitta ute i skuggan invirade i filtar, så åkte vi vidare till Högsjö och träffade M o R. Pratade loss en massa och hade som vanligt jättetrevligt.
Dem är ju helt underbara människor.
Fikade lite till och sedan gick vi en promenad för att se vart dem skulle flytta vid jul.
Såg fint ut. Under promenaden så visade M mig ett församlingshus som var till salu.
Snacka om objekt! Woaw...skulle säkert kunna bli hur fint som helst ;)
Men, nä..inga nya husplaner för oss inte. Vi ska göra klart detta huset först. Sedan får vi se vad som händer om vi stannar här eller hur vi gör.
Det går ju lite upp o ner med allt. ;)

Men tillbaka till söndagen. Tråkdagen inför veckan som kommer..
Jag har sån stark längtan till jobbet så jag går bara o väntar på att dagen ska ta slut.
Korkat, jag vet. Det här med att njuta för stunden..haha. Inte min grej.

Men nu e det ju så att jag har två killar att tillfredsställa. Igår var det bara L.
Och lilla W är lite mer krävande. Vad som helst funkar inte! Haha.
Så jag måste tänka till lite extra.

Nu innan dem vaknar så kan jag ju underhålla mig med att skriva ner lite saker som jag måste köpa när vi åker till Ullared. Det är ju snart dags.
Ytterligare en sak att längta till. Haha.

Ha nu en jättefin dag allahopa!
♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar