torsdag 6 oktober 2011

Dagen efter trevliga gårdagen

God morgon!

Åter på jobbet efter en mycket trevlig gårdag med jobbet.

Vi var ute på Båsenberga och njöt av trevligt sällskap och väldigt god mat.
När vi kom dit så var det direkt dags för lunch.
En lunch som jag sällan skådat. Värsta underbara salladsbuffén och varmrätten var fiskgratäng med ris.
MUMS!

Proppmätta o glada var det dags för lite motion. Poweryoga.
Piece of cake tänkte jag, när man yogar så står man eller sitter eller ligger man ju bara lixom...
HAH! ELLER HUR?
Shit, värsta massa upp o ner o upprepningar, statiskt och jävligt jobbigt faktiskt!


Sedan var vi (eller iaf jag) helt slut så vi gick och fikade uppe i baren.
Drack underbart gott te och mumsade på skorpor och kakor :)
Där blev jag, A och H sittandes nästan ända till middagen. :)
Dem andra var och badade ångbastu och promenerade i skogen.


Men det gjorde inget, vi hade så trevligt så ;)

Sedan blev klockan 18 och vi skulle gå och käka middag.
Kom in till värsta uppdukade salongen. Verkligen fint!

Maten som serverades var...


Grillad pilgrimsmussla med citronett och morotspesto

 Vitlök- och chiliglacerad fläskfilé med grillad zucchini, fänkål och tomat samt majschutney

 Husets ostbuffé

Dessertbuffé som bestod av...jordgubbspannacotta (to die for), tiramisu, chokladglass och lite olika tryfflar.
Fanns annat oxå, men jag tog detta.

Riktigt mätta och belåtna åkte vi hemåt runt åttasnåret.

Innan på dagen hade jag varit och besiktigat lilla pärlan.
Det gick bra.

 Han kikade väldigt noga. Överallt!

..och hittade bara en liten parkeringslampa som gått sönder :/
Hade känts bättre om han inte hittat nåt som var så jävla klantigt missat som en liten lampa.
SLARV.NU!

Men jag behövde iallafall inte komma tillbaka och visa upp den igen eller så.
Men det skulle ju kännas bättre med ett blankt papper. *suck*
N var ju faktiskt ÄNDÅ ute och kollade alla lampor osv.
Nepp, inget var sönder.
Äh. Skitsamma.

Nu e det iallafall torsdag. Skönt. Fredag i morgon, ljuvligt!

I'll be back!
Puss ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar