måndag 31 oktober 2011

Hoppsan Kerstin!


Nu blidde det så där långt uppehåll igen. Det har varit full fart ända sedan i torsdags. Har inte riktigt prioriterat att sitta vid datorn. Lusten har varit som bortblåst, dessutom är det inte så skoj att blogga via telefonen alla gånger.
Jag hoppas er abstinens inte varit allt för svår.

Jag ska förstås dra vad som hänt i korta drag. Inga detaljer o petitesser, bara kort.

I torsdags fick jag åka från jobbet redan vid 9, då ringde skolan och talade om att W hade en dålig dag och behövde få komma hem, åkte dit...pratade en stund :@ och sedan gick vi hem och hade en mysdag istället.
Vi bakade lite kladdkaka och sedan läste vi lite. Gjorde inte många knop, men det var mysigt.
Jag fick chans att städa lite inför helgen och det var behövligt.

På fredagen följde jag med W och var med honom i skolan hela dagen, jättemysigt!
Jag fick måla en massa Halloweenteckingar till barnen och sedan fikade vi Halloweenmuffins med orange grädde och chokladströssel, smarrigt.
Commeniusländerna (Frankrike, Cypern och Irland) hade tagit med sig godis från deras hemländer som dem bjöd på. Smarrigt! Barnen var lite skeptiska, men vi vuxna åt o njöt i fulla drag.
Vid tiotiden hade jag en liten dejt med T och pratade lite. Trevligt!
Bestämde att vi skulle fortsätta till juni-12 med Z. Dock med lite mer struktur än det varit hittills.

På eftermiddagen hade vi bara lugnt och skönt, åkte till VFO och fikade med grabbarna. Köpte ett par inneskor till L. Han behöver ha ett par på gympan och fotbollsträningen som drar igång inomhus denna veckan. Sedan åkte vi hem o satte fart med fredagsmyset :D
Hela familjen samlad framför Idol :)

På lördagsmorgon kom vi upp riktigt i ottan. Halv sex väcktes jag av ett mms från N att dem hade fått punka halvvägs till Arboga, då stretade jag mig ur sängen. Mer död än levande.
Gjorde mig i ordning för en dag i Arboga, N skulle ju tävla i folkrace.
Åkte o lämnade barnen hos sin pappa och sedan åkte jag. Var lite lurigt att hitta dit, men tack vare N's smarta lilla incheckning på Facebook så kunde jag bara applicera hans plats i telefonens GPS och så visade den mig vart jag skulle köra. VAD VORE JAG UTAN MIN iPHONE??? Vilse ja!
I Fellingsbro (där banan låg) så låg dimman väldigt tät :( Man såg inte mycket mer än startplattan....
Det gjorde inte så mycket eftersom han efter 50 meter fick växellådshaveri :(
Där var den tävlingsdagen slut och finito :(
Två timmar stod jag ut i dimman och kylan, sedan åkte jag faktiskt hem!
Jag var helt slut och mina kroppsdelar började tappa känseln.
N och K var dessvärre tvungna att stanna kvar tills alla anbud var klara på kvällen.

När dem väl var hemma på kvällen så gick hela familjen till Joans och käkade.
Så mysigt att vara där allihopa tillsammans, två femtedelar var dock VÄLDIGT trötta efter att ha varit uppe sedan 04.00. Rätt så förståeligt. Hade ändå en jättemysig kväll efter att barnen hade somnat :)
Tittade på 17 igen med Zac Efron...oh..;)
Missade tråkigt nog slutet eftersom vi var så trötta.

På söndagen så var det en vrålseg morgon, kom inte upp förrän klockan var 11 :O
Vet inte när det hände sist..haha
Väcktes av L som kom in och ställde i en bestämd pose och sa.."Mamma, man skulle nästan kunna tro att du är min pappa just nu, du bara sover o sover!!"
Skrattade lite åt honon och så gick jag upp.
Vid 13 körde jag in dem till stan till sin pappa.
Träffade V o B och fikade lite, tog en sväng på stan sen åter till B.
Hade en inbokad fika med E vid 16 så det kändes meningslöst att åka hem emellan. Tiden gick fort tills det var dags att gå dit med kidsen..
Väl där så fikade vi och pratade en hel massa, det var så längesen vi träffades så där lugnt och skönt, men ändå med mycket allvar och skratt.
Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång.

Köpte med mig lite mat på vägen hem till N o K.
Fick bli pizza från Norr, vilket vi älskar :) I Vingåker finns det inte någon RIKTIGT bra pizzeria. :( Och vi som älskar pizza :D

Men nu e det måndag igen, på jobbet. Frukosten har hunnit att avverkas och nu sitter jag bara o väntar på lunchen..mums!
Hoppas denna dagen går fort!

Nu ska jag betala mina räkningar...wiiie. Tid är pengar som J en gång sa :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar