onsdag 26 oktober 2011

Idioti!


God morgon fina ni :)

Hoppas alla har sovit riktigt gott och vaknat pigga.
Jag sov gott, vaknade relativt pigg, men har en FROSSA.
Jag fryser normalt sett jämt, men idag är det lixom...hut-less!

Igår åkte ju N till Stockholm för att han skulle gå på kurs idag. Då hans kollega har LITE svårt med att passa tider så tyckte deras basar att dem skulle åka dit på kvällen och ta in på hotell över natten för att vara på plats i Stockholm när kursen skulle börja vid 08.00.
N har ju varit hemma och sjuk för sin rygg sedan i fredags..
I måndagskväll fick han veta att det var övernattning bokad i Stockholm. På vandrarhem.
Såg hans besvikelse i ögonen och hela kroppsspråket talade sitt egna tydliga språk.
Men, kursen skulle genomföras och övernattningen var redan bokad och klar så det var bara för honom att hoppa in i bilen när E kom och hämtade honom vid 18 i går kväll.

Några timmar senare så skickade han en bild på rummet, och då höll jag på att smälla av, VÅNINGSSÄNGAR? 4 STYCKEN VÅNINGSSÄNGAR I ETT RUM?
Är dem på skolresa, på arbetsläger i Tyskland på 40-talet?, i lumpen?...
Deras rumskompisar var typ en halv befolkning från Uganda eller whereever...
Stackars killar...

Det var inte länge sedan hans andra kollegor var på övernattning i Stockholm, då sov dem på nybyggt lyxhotell mitt i Stockholms centrum.
Vad är det för jävla idioti..?

Man blir så jävla sur. Riktigt jävla uselt faktiskt!
Men struntsamma, inte mycket att göra åt, alltså inte lönt att lägga energi på.

Idag är det ju onsdag, och det är återigen dags för utbildning. Det är åttonde gången idag.
Av 11. Shit, det går så fort. Det är så roligt.
Det var dock längesedan jag var där känner jag :( Riktigt tråkigt.
Men, idag ska jag dit. Wiie!
Hoppas att jag inte missat allt för mycket. Men det är säkert inte nån fara.

W har haft några RIKTIGT ilskna kvällar nu, minsta motstånd och han har börjat mullra och det har inte riktigt funkat att prata med honom, det har bara varit att lämna honom ifred och låta stormen mojna sig.
Efter ett tag har han kommit och kramats och sagt förlåt.
Vet man bara att det sker så är det lättare att hålla sig lite lugn och inte brusa upp när han blir så där oxtokig.
Det är ju annars lätt hänt att man blir likadan som han när man märker att prat inte funkar så höjer man rösten osv.
Men inte längre :) Det är bara att prata lugnt och konkret, ta honom till hans rum och sedan låta det ebba ut.

Efter skolan idag ska D hämta barnen. Dem ska till badhuset och gå o fika lite. Ha lite kvalitetstid. Mysigt för dem. Passar ju kanon när N är i Stockholm och inte kan hjälpa mig när jag har utbildningen.
Perfekt timing så att säga :)
När jag kommer hem ikväll så ska det mysas, har saknat pojken en hel del när han varit borta, det räckte med en natt för att jag skulle få nog! ;) Det blir så väldigt tomt på en gång när han inte är hemma. Jag är inte van att sova ensam, inatt hade jag tur som hade W som erbjöd sig att hålla mig sällskap i sängen.

Saknar min N ♥ :( Massor...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar