lördag 8 oktober 2011

Jobba en lördag? :)


Hej på er!

Härlig lördag va?
Solen sken till och med en stund på förmiddagen så jag och W startade dagen med att gå en riktig PW.
Det blev inte så långt eftersom W fick ont i fötterna, frös och blev trött.
Jag själv känner nog att jag hade kunnat spurta ett par kilometer till.
Får bli i morgonbitti eller i kväll kanske.

Efter vår lilla PW så bytte vi om, plockade lite hemma och sedan hade barnen bestämt att vara lite sociala med sina kusiner. Jag umgås jättegärna med deras mamma och syster så vi åkte in till stan alla tre.
Där stod L o S som bäst och höll på att baka äppelpaj åt oss.

Den avnjöt vi med en latte en stund senare, barnen stack givetvis ut och spelade lite fotboll (vad annars?;) )

Plötsligt bestämde sig dem andra två tjejerna för att dem skulle gå på bio. Då ville grabbarna till badhuset.
Lite knas eftersom badhuset i Vingåker stängde redan kl 13 på lördagar (helt sjukt)!!
Som tur var hade jag jobbnycklarna med mig så vi åkte dit.

Sitter här nu och övervakar grabbarna och passar på att lägga in ett litet blogginlägg.
Roligt att se dem ha så skoj tillsammans :D
Man blir glad ända in i själen. Önskar jag hade sån kontakt med mina kusiner när jag var liten.
Men vi har alltid bott väldigt långt ifrån våran släkt så det har aldrig blivit så.
Nu har man bosatt sig i Södermanland, då blir umgänget inte mkt bättre med sin västkustsläkt.
Vet inte riktigt hur jag har tänkt? :)

Men struntsamma, så länge mina barn har det bra och får det jag saknat hela livet så kan jag leva på deras glädje. Iallafall tillsvidare.

Nu ska jag göra lite te. Det hör lixom lite jobbet till :)
Dricka te och övervaka folket i bassängen :)
Synd att jag inte kan stämpla in o tjäna lite pengar, men det får vara hejd på förmånerna.

Vi badar ju iallafall gratis och har ett helt badhus för oss själva. LYX!

Ha en fin lördag alla!
♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar