torsdag 20 oktober 2011

Lite av varje ;)



God morgon torsdagsfans :)
Gud va skönt att helgen snart är här. Yeey!

Tänkte prata lite om mötet vi var på igår. Skulle kunna sammanfatta det lätt med ett ord.

HERREGUUUD!

Stackars satar, dem borde befrias från sina jobb, dem lider ju tydligen alla helvetes kval dagarna i ända.
Det är inte mycket vettigt som diskuteras, mest gnäll och tjafs om dåliga arbetsförhållanden.
Jag och A satt mest och mös över att vi har det så himla bra.
Det blir så tydligt när man går omkring i deras lokaler, hör dem berätta (deras version) om deras arbetsförhållanden. Men jag kan på något sätt förstå dem.

Usch och fy, det tragiska är att dem vill att vi ska använda dem stora sjukhusen som mallar för vår verksamhet, men varför i heeela friden då?
Det är ju HÄR verksamheten funkar bäst, det är vi som klagar minst, det är fräschast här, patienterna är nöjda och vi har inga patienter i kö utan alla kan komma.
Men det ska vi INTE fortsätta med, nej...fram för det dåliga och riktigt värdelösa!
Man blir lite sur, men å andra sidan så tror jag inte att dem kommer kunna förändra vårt sätt att sköta vårt jobb! :) Ska väl kanske önska dem lycka till.

Vi var lika glada som vanligt när vi kom till vårat jobb i morse, riktigt glada och nöjda över att ha det så bra!

Utvecklingssamtalet för L i gårkväll gick oxå bra, det var jag ju inte orolig för.
Men det var inte lika rosenrött som det brukar vara, han är lite strulig med läxorna. Glömmer bort att ta med dem hem osv. Det som är lite märkligt är att han ändå klarar alla läxförhör :)
Smart kille. Dock ska ju läxorna göras, INGET snack om saken.
Så nu har vi en del nya mål till nästa utvecklingssamtal i vår.
Vi ska lösa läxproblemen,
han ska få större engelskaläxor, svårare matteläxor och längre läsläxor.
Det ska vara en utmaning för honom att göra sina läxor.
Annars skiter han ju uppenbarligen i dem.
Sedan har jag bestämt att vi ska sätta 40 minuter på matteläxan, oavsett om han är klar eller inte, han SKA inte stressa över talen, han får gärna göra klart det på 10 minuter, men då får han ta 30 minuter till att extrakolla sina svar, se till att han fått till ett RIKTIGT svar och inte glömt några enheter.
För fort ska allt gå, gärna fortare än fortast. STRESS STRESS!
TÄVLINGSMÄNNISKA.NU!

Idag är min kära sambo hemma från jobbet. Han har så ont att han inte kan ta sig till jobbet :(
Usch tycker så synd om honom, önskar man kunde befria honom från värken och smärtorna.
Men jag är ju ingen gud, eller ens läkare för den delen :(
Sometimes you wish..

Hade ett litet samtal med fina F i morse, vid sjutiden bubblade vi loss i telefon. Hon smått morfinhög och jag superstressad eftersom jag var ensam i bassängen. Eller ja, inte stressad så, men jag fixade allt med en telefon mellan huvudet och axeln. Haha. Inte helt lätt alltid. Men telefonen fick inget ofrivilligt dopp iaf!
TACK O LOV!
Räcker med blöta telefonincidenter nu!

Haha, ja herregud!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar