måndag 28 november 2011

Äntligen advent


Åh, vad jag har längtat till advent. Det är helt underbart.
För allra första gången i mitt liv så njuter jag av att julpynta och vill bara pynta mer o mer! :D
Jag har varit lite anti-julpynt och mest tyckt att det varit överreklamerat tjafs.
Men även jag kan ha fel - och nu inser jag det.
JAG ÄLSKAR JULPYNT!
Låt mig dock förtydliga mig, jag går inte bananas med glittergirlanger och kulor i världens alla sprakande färger. Nej, nej. Det blir sparsmakat och noga utvalt.

I helgen har jag varit semi-barnfri. L o W har varit hos sin pappa och K har varit hos sin pappa vilket har inneburit att jag inte fått så mycket tid till N som jag kanske önskat.
Men det har ändå varit en jätteskön helg.

I lördags åkte jag till Örebro och shoppade massa julklappar till familjen och födelsedagspresenter till min lilla kille som fyller 8 år den 19:e december. :D
K har jag handlat klart till, N har fått en grej so far.
W's födelsedag är klar, nästan, ska bara köpa en liten grej till...:)
L har fått lite bara, där kommer det att bli en liten slant istället för en massa julklappar.
Likaså till W, vet att dem hellre vill ha pengar.
Svärmor fick en liten julklapp oxå. Tänkte lägga det på kära sambon.
Han får faktiskt ta svärmor, "svärfar" och sin bror.

På lördagkvällen åkte vi och käkade på Joans. Det var nästan inget folk alls, lite tråkigt. Å andra sidan var det rätt gott om folk i Örebro på dagen så lite kontraster gjorde inget.
Resten av kvällen pysslade jag med att julpynta lilla huset, tog lite tid.
Såpass att jag missade "Så mycket bättre" :( Tråkigt. Hade velat se E-types dag.
Men jag får väl kika på reprisen istället :)

Söndagen gick i lugnets tecken, önskade så innerligt att jag hade en frysbox i källaren.
Då hade jag varit i full färd med att baka och pyssla under söndagen.
Men nu blidde det inget med det eftersom vår frys ständigt är SMÄLLFULL med mat. :(

Ska önska mig en av sambon i julklapp :) Det är ju ett måste när man bara har en side-by-side.
N har ju flera gånger sagt att vi ska köpa en hel kyl o en hel frys om vår s-b-s ville gå sönder nån gång.
Men den är väl från 2008 så det lär väl dröja kanske..:S
Tills dess får det bli en extra frysbox i källaren.
Svärmor har ju sagt att jag gärna får lägga i deras frys, men orka åka dit o proppa ner?
Och åka dit för att hämta när man vill ha? Nej, det går ikke!

Nä, det får bli en frysbox, om det så att jag ska behöva köpa den själv :)

Puss!
♥♥


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar