tisdag 29 november 2011

Gäsp!



Idag hade jag lovat mina kollegor att vara den pigga av oss tre.
H skulle vara den glada och A han skulle ha den mest betungande av uppgifter, 
han skulle vara här. Nothing more nothing less. HÄR.

Jag ansträngde mig verkligen för att det skulle bli så, men..det kommer ju alltid saker i vägen.

Igår när jag kom hem från jobbet så möttes jag av färdiglagad mat, glada barn och L som precis gjort klart sina läxor. Dock hande han lite ont i huvudet stackarn.
Försökte trycka i honom lite vätska, ofta är just vätskebristen boven i dramat när det gäller hans huvudvärk.
Men det gick sådär.
Lite ovillig till det mesta. Åt pyttelite tillsammans med mig och hjälpte mig duktigt nog att duka av och plocka in i diskmaskinen.

Sedan satte vi oss framför tv'n och bara tog det lugnt, K var ju iväg på sitt skytte så jag och mina små blev hemma själva. Blev smått rastlös så jag satte igång att plocka o städa hemma. Dammsög och stökade runt.
Plötsligt kommer L och är helt likblek i ansiktet och bara  storgråter att han tror han ska dö..
Hjälper honom till sängen och hämtar en tablett åt honom.
Sitter bredvid honom en stund och baddar hans panna... han bara säger åt mig att gå, att flytta på mig...jag frågar honom om han vill vara ifred, men nej..det vill han inte alls.
"Hämta hink!!!", gör det och hinner precis tillbaka så kräks han :(
Lilla älsklingen!
Sedan tömde jag hinken och hann precis tillbaka så var det dags på nytt igen.
Det tog alla krafter han hade kvar för sedan somnade han och sov hela natten. Jag var nere o tittade till honom flera gånger under kvällen o natten för att se att han var okej.

I morse var han pigg nog att gå till skolan igen. Skumt!

W har haft otroligt bra dagar och känns som att min lilla mysW börjar komma tillbaka :D

Just nu sitter jag bara o längtar hem. Har inte varit det minsta pigg idag, rätt glad förvisso.
Men det var ju inte min uppgift som ni vet.
Pigg Milla....pigg skulle du vara.

I morgon tar jag nog glad eller HÄR! :)

Puss ♥

Inte ens en latte piggar upp just nu...då e d illa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar