tisdag 8 november 2011

Bilder i massor. :)

God morgon!

Gårdagen vart ju lite borttappad, rent bloggmässigt.
Hade ju egentligen tänkt skriva lite om helgens bravader.
Det vart ju en rätt så relativt lugn helg- mycket mys.

Fredagskvällen vart ju som vanligt bara fredagsmysig i allmänhet och fylld av Idol.
Lördagen så tog jag med mig grabbarna och vi kollade på Tintin och enhörningens hemlighet.
Den var jättebra!


Barnen satt och skrattade hejvilt åt Kapten Haddock! :)

Här har vi en Mr Cool  som börjar tröttna på reklamen innan filmen..
eller om det var som vanligt "attitude is everything" :D

L var lite lugnare och har varit en del på bio så han vet att det tar lite tid. :)

 
N på livsfarligt uppdrag

När jag kom hem från bion mötte jag sambon i full färd med att tapetsera i trappan.
Gudars skymning säger jag bara. Om ni bara visste vad högt det där är.
MEN, SÅ J-A FINT DET BLIR!
Jag är så sanslöst glad och nöjd med våra nya tapeter :)
Väntar bara på att vi ska måla trappan vit oxå, sedan kommer det att bli sååå ljuvligt!
Anledningen till att jag inte lägger ut bilder på hur det blir, beror mest på att vi inte längre har nån lampa i trappan, den är nermonterad och vi väntar på att vi ska inhandla en ny fin.
En som kanske passar in lite bättre :D

Sedan var det dags för mat, det blev fläskfile..


Kärlek
Oh sååå gott det var! :D
Det var kärlek.
Till och med barnen ÄLSKADE DET! (eller ja, inte rädisorna, salladslöken och sockerärtorna ;) )
Men det andra åt dem med väldigt god aptit, trots att dem kastat i sig mängder med godis under dagen.

N pysslade lite på kvällskvisten med överblivna tapetrester ;)


Arg men söt på låtsas/riktigt ;)

Vi spelade lite wordfeud och N var väl inte överlycklig när jag fick in mina mystiska ord som han betvivlade fanns, men jag hävdar bestämt, kan man få in ALF (som N lyckades med)  som ett ord, ja då borde vad som helst gå!

På måndag morgon var det dags att gå till jobbet igen.
Tror det denna gång tog ca 50 min att ta sig från Vingåker till Katrineholm.

30 minuter stillestånd = Ilska!

Var en måttligt irriterad Mílla som efter 30 minuter lyckats krypa fram ca 100 meter mellan Baggetorp och Katrineholm. Men SEN släppte det och jag kunde farta fram till jobbet.

Där började min fot att krångla, hade ju klämt den lite illa i altandörren i fredags när jag höll på att städa.

Slutade med att H tejpade den och så hoppades vi att det skulle hjälpa.
Men nej.

Aj-aj-tå!
 
På kvällen skulle jag försöka att vicka lite på tån, och då började jag se blixtar och stjärnor så det ska jag nog försöka att undvika, har nog en liten fraktur där i antagligen :(
 
Nu e det tisdag och jag ska alldeles snart iväg och genomföra en nackundersökning, är ju försöksperson i en nackstudie. Ska bli spännande, göra ultraljud på min nacke under belastning och sådär.
Jag slipper ju APT då oxå, fab! :D
 
Sedan ska jag och mina fina kollegor iväg på lunch tillsammans..
 
Förresten, ïgår på lunchen var jag och H iväg till Skobes för o kika lite på bilar.
N och jag har ju pratat lite om att byta in våra bilar och att vi ska köpa en ny, framför allt större.
N har ju kikat lite på en Renault Megane sport tourer
 
 

Men vi kollar runt lite. Vi har inte bestämt oss för något ännu, känns som att vi inte har nån brådis.
Det kommer ju dessutom 12:or nu så man kanske ska hejda sig lite och se hur det utvecklar sig :)

Men nu är klockan så mycket att jag snart ska iväg.

See ya! Pöss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar