tisdag 8 november 2011

Trött eftermiddag!


Brr.

Sitter i receptionen och huttrar.
Var på Sultans på lunchen och tryckte i mig en varm macka.
Haha, H skrattade lite åt mig när jag skulle beställa.
"Har ni salami och brie?"
"Jadå"
"Okej, men då tar jag ost och skinka!"

Nu efteråt förstår jag att det säkert lät väldigt dumt, men hon skrattade åt mig, och jag skrattade åt mig själv oxå. För det var ju lite larvigt sagt...

Efter lunch vart det bråttom, bråttom till jobbet så H släppte bara av mig och A sedan åkte hon och köpte oss varsin latte. Så gulligt av henne ♥

Nu har jag precis fått lite ortopedisk konsultation gällande min lilla tå.
Och sjukgymnast 1 (jobbat ** år som sjukgymnast, dock inom annat område) rekommenderade en rask promenad till akuten för röntgen. Då hon definitivt misstänkte en liten fraktur.
Detta efter att jag berättade om gårdagens olidliga smärta när jag försökte anstränga tån..

Sedan kom sjukgymnast 2 (jobbat * år inom ortopedin) och böjde och sträckte i foten, vek och bealstade i olika konstellationer.. och gissa...det gjorde inte det minsta ont?!?!?
Hon rekommenderade mig att ta bort tejpen och börja belasta och röra tån och försöka gå så normalt som möjligt så fort som möjligt.
SÅNT GILLAR JAG!
Det är nog ingen fara med den där tåjäkeln! Det är bara så att den vill konstra och pocka på uppmärksamhet.  (min tå är med andra ord...EN KARL!)
Så från och med nu blir det ansträngning för att gå normalt, jag haltar ju per automatik eftersom jag hade så sinnessjukt ont i går.

Förresten, nackundersökningen gick väldigt bra förut.
Lite äckligt med den där gelen bara som jag tillslut hade på hela halsen och stora delar av överkroppen.
Dem tyckte min nacke såg mycket bra ut, aningens lite underhudsfett bara?!..
I nacken vet jag inte riktigt hur man ska "hulla" på sig...?
Jaja, nackmuskulaturen funkade iallafall oförskämt bra.

Nu är klockan 15 snart och då borde det vara lite fikadags för oss, lovely!

Dags o kolla läget m mina kollegor!
♥♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar