torsdag 24 november 2011

Gääsp!

Godmorgon härliga torsdag! :D

Uj, vilket påklistrat positivt hej jag fick till. Urk!

Jag begriper inte riktigt vad det är som är på gång med mig själv. Denna höst-vintertrötthet är så INTE okej.
Tror inte jämt jag varit sån här?... Det är möjligt att det är ett ständigt återkommande fenomen men att jag glömt eftersom jag är expert på att förtränga vissa saker.


Det var iallafall superhelvetiskt att ta mig upp i morse. Men ett mörkt kallt och tyst hus vill man inte gå upp i.
Allra helst inte när man ligger i en varm, mjuk och alldeles underbart skön säng.

Igår var jag på mötet/utvecklingssam med W, han valde dock att vara ute o spela innebandy istället för att vara med oss och prata om skolan :) Förstår honom, säkert inte så roligt att sitta stilla och bara lyssna på tre-fyra vuxna som bara babblar i mun på varann. Men mötet blev jättebra- trist bara att D inte kunde vara med. Nästa gång hoppas jag det kan bli så istället.

Sedan gick vi hem och bakade pepparkakor. W satsade på att använda julformerna och L valde att freestyla helt... gjorde lite fotbollsdojjor, 7:or, ett DIF-emblem osv.
Dem blev helt okej i ugnen också, nån blev lite mörkare i kanten bara, är inte riktigt 100% sams med min ugn. Tycker den är besvärlig.
(Det är faktiskt något som ligger på en prio100 lista när det gäller huset, dock ganska långt ner.
Jag vill ha nytt kök. Ett som är ORDENTLIGT byggt.
Som det är nu är det en FULLKOMLIG katastrof. Herregud, vet inte vem som skulle vilja ta på sig ansvaret för den konstruktionen..HAHA!)

Klockan pinnade på som vanligt och jag hann knappt somna på soffan innan det var dags att skjutsa L till sin träning. W förljde med honom och tittade.
Jag åkte hem och gjorde ordning middagen under tiden.
Det är bra med L's träning att dem håller på såpass länge. :)
(Igår hade dem kört värsta styrkepasset, mängder med sit-ups, armhävningar osv....hihi!)
Köttfärspajen var lätt o göra, smakade helt okej och alla åt och var glada. Jag tyckte nog kanske att baconet skulle ha hoppats över. Det blev bara en konstig bismak?...
Nästa gång ska jag göra med fetaost istället. Men konsistensen var skitbra och mängden helt perfekt!


Under tiden som jag lagade maten så lyckades N sälja sin Audi.
DESSA FÖRBANNADE BILAFFÄRER!

Efter vi hade käkat och diskat och satt och bara pustade ut så smyger N ur sig "Är det för sent att åka till Finspång nu?" Jag svarar honom, att han får åka dit ungefär vilken tid på dygnet han vill.
Då släpper han bomben, "Jag tänkte du skulle följa med så jag kan hämta en bil"
Tar ett djupt andetag - stoppar upp tungan i gommen - räknar till 10 och knyter händerna. Gör allt det där som jag lärt mig att ta till innan jag svarar hastigt och oplanerat.
"Ja, det är klart jag kan göra det!"
Sedan kommer jag på att jag är mamma till två barn på 7 och 10 år och detta infaller mitt i deras nattningstid.
"Ja, ska vi åka nu då?" frågar jag honom...
Ja, jösses. Resan gick iallafall jättebra. N körde dit tack och lov.

Sedan slocknade barnen givetvis i bilarna på vägen hem så nattningen fick vi gratis.

Behöver väl inte säga att både jag och N somnade ovaggade i soffan sen.
;)

Men till dagen idag.
Det är en riktig kaosdag på jobbet idag.
Många sjuka som vi måste ringa återbud åt, patienter som man kan ge sig fan på att man inte får tag i osv.
FÖRRÄN DEM KOMMER HIT! :/ Åh, dem blir så glada! Hah.
Snart är det iallafall lunch, och jag är hungrig- Ja!

Eftermiddagen kommer att gå i lugnets tecken, ska lägga mig tidigt!
Hoppas jag kan vara piggare i morgon.

:( Troligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar