onsdag 23 november 2011

Härliga onsdag


God morgon!

Har precis kommit från ett bassängmöte.
Lite roligare än APTråkiga ;)

Fryser som en liten jag-vet-inte-vad!
Det är iskallt härinne, som alltid. Men idag KÄNNS det lixom isande. Brrr!

Igårkväll började jag och L med matteläxan, dock en aning för sent så han blev trött och allmänt irriterad och tyckte matten var skit, pest o kolera. Svårt att motivera  någon som är trött.
Men vi skrattade åt alltihopa till slut. W kom och försökte hjälpa till han oxå. Haha.
Till och med han förstod talen som L tyckte var helt omöjliga att förstå.
Men det är klart, vill man inte kan man inte.

Kvällen bestod av soffhäng, jag var så jäklans trött hela dagen igår.
Och jag ska väl erkänna att jag är fortfarande sjukt trött.
Dessa mornar tar livet av mig, jag är så trött! Vill bara ligga i sängen och känna efter:
"undra om jag inte har ont i halsen, benet eller kanske huvudvärk?"
Slutar ä n d å  med att man sitter i den där bilen på väg till jobbet.
Men får man bara komma upp, och ta tag i allt så blir det ju jät bättre.

Jag var ju med i ett projekt för ett tag sen, gällande nackskador.
Jag var ju med som "frisk nacke kvinna 35 år".
Idag...jag har så j-a ont! Det är ju inget fel, bara det att jag har överansträngt mig.
Det var väl bara för att man var så himla kaxig och tyckte minsann aldrig man hade ont i den där nackfan.
Men nu gör den sig minsann ständigt påmind. Försökte få min kära sambo att använda sina magiska uttorkade sandpappershänder och massera mig lite igår, det slutade med att JAG fick sitta och köra lite akupressur på honom?!..hur gick det till egentligen?? :)
Rättvist fördelat? Inte mkt, faktiskt.:P

Idag jobbar jag kortdag. Har ett möte i skolan klockan 13 som jag inte får missa.
Hade egentligen velat att D skulle vara med på det, men olika omständigheter gör att han inte kan delta :(
Sedan ska vi hem och baka pepparkakor innan det är dags för L's träning.
Wiie skoj skoj. Hoppas bara dem blir bra nu, har ju en förmåga att sabba dem i ugnen, jämt!
Men hoppas dem kan bli bra nån endaste gång. Vore ju trevligt.

Ikväll ska jag laga något som jag inte har gjort på EVIGHETER...köttfärspaj! Mumma :)
Ska se om jag hittar nåt bra recept.

See ya! :)

♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar