måndag 5 december 2011

Jaha, då kör vi!

Hej och hå!

Vilken jobbig dag detta är. Har ju inte min telefon med mig, och tro mig...känner mig helt lost..
Snacka om att man är beroende, skrämmande utveckling det är alltså. Och vad lätt det är att utveckla ett beroende. Gah!

Helgen for förbi, som alltid.
Det har ändå hunnit med att hända en del.

Mestadels har vi varit ute i trädgården och röjt en massa. Sågat ner en massa häckar som skymt huset. Fick proffshjälp av P som jobbar med skogsröjning, så hans utrustning kom väl till användning. För det var lite skogskänsla faktiskt. Så nu är vägen utanför ca 1,5 meter bredare :D
Jag har även rensat i den rabatten som det plötsligt blev där vi haft häck. Blev så fint så. :)
Vi hann precis klart på lördagen innan himlen öppnade sig i en regnskur utan dess like :) Men det var vältajmat så kunde all jorden rinna undan, slapp vi spola själva. Yey!
Dock fick jag betala med ett par naglar och lite trasiga fingertoppar (och jo, jag hade handskar!!) ;(

Sedan har vi träffat barnens kusiner och deras mamma.
Tror jag snabbt kan summera det till tre fikor. Två hos S och en hos mig. :D
Lika gott varje gång!  Barnen har sovit hos varandra i olika konstellationer, men det har funkat kanon.
Det är så roligt att dem har skoj tillsammans och umgås så mycket.

I söndags åkte A och W med Z till lager 157.
Jag vart rätt besviken faktiskt...men ska inte ta det här. Nackdelen med en öppen blogg.

Apropå att vara besviken. Det finns en del människor som kan konstens alla regler att såra andra människor.
Jag blir så inåthelvetes upprörd att jag kan börja skaka för att jag läser/hör/ser nåt.
Jag måste verkligen rensa upp bland alla mina energitjuvar. Det finns allt för många. Tvi vale!

På onsdag ska jag umgås med rara B iallafall, det var alldeles för länge sedan.
Saknar henne massvis. Hoppas nu bara att inget kommer ivägen! Det har ju en förmåga att kunna bli så.

Sen en sak som jag funderar över.
Tror människor verkligen på fullaste allvar att detta stämmer fortfarande:
"Det man inte vet har man inte ont av"
 Ärligt talat. Man är ju inte dummare i huvudet utan att man fattar vissa saker själv?
Är så trött på detta!
Värsta är ändå att folk nedvärderar ens intelligens genom att förneka att man har rätt. Morr.
Är lite på krigsstigen just i detta fallet...grrr..

Tänk att man aldrig bara kan vara nöjd.
Usch..jag vet ju med egen erfarenhet att gräset ÄR inte grönare på andra sidan-
 så länge man bara vattnar sin egen gräsmatta!
Ahwell. Ska inte lägga ner mer energi på det.
Det blir som det blir! Whatever lixom.

Living on the edge är vissas melodi.

 

It's your loss sweetie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar