tisdag 10 januari 2012

Did you miss me? :)


Heeeej!

Hoppas ni har saknat mig, liiiite iaf.
Jag har haft lite mycket med allt möjligt det sista. Och bloggen får då prioriteras bort.
Men jag tror nog att ni har överlevt, vissa av er har säkert ett liv att leva :P

Sitter på jobbet. Öm, blodig och jäkligt hungrig.
Var och drog ur en visdomstand igår hos tandläkaren.
Fy attans vad nervöst det var. Har aldrig behövt dra ut tänder förut.
Men nu var det nog av lidande på grund av den där j-a tanden.
Det var en mycket skakig Milla som satte sig i stolen och gapade välvilligt för att låta söta C sätta bedövningen. Krävde att hon inte snålade.
Så rar och omtänksam hon var, förstående som jag aldrig har sett maken till förut.
Jag kände mig verkligen i goda händer.
Sedan kom minst lika underbara J och tog hand om mig. Jag mådde allt annat än bra innan hon satte igång.
Men när det väl var igång - och jag låg kände efter och kunde konstatera att jag inte kände ett endaste dugg. Så blev jag lugnare.
Jag låg förvisso och höll för ögonen, ville inte på några villkor få se den där tången. Dessutom så hörde jag (och kände!!!) hur hon fick kämpa med tanden. Den satt rätt så bra.
När hon sa "Nu ska den f-n ut!" blundade jag hårdare än någonsin ;)
Ville inte se hennes ansiktsuttryck eller dem vita knogarna om tången....GaaaH!

Men nu är den ute och jag lever och kan återigen konstatera att jag överlever i stort sett allt :)

Hemma händer det äntligen lite.
Vi har köpt lite nya möbler till vardagsrummet. Y E S!
Matta, soffbord och soffa. Överlycklig är bara förnamnet :D
Sedan har jag investerat i en arbetsplats. Dock fick den hamna uppe i övre hallen, inte som i källaren som jag först tänkt. Men det blev väldigt bra iallafall. Det fyllde ju upp tomrummet där uppe.
Jag är ju minst sagt inne i en vit period när det kommer till inredning. Men har nu vänt lite. Blir så j-a trött när alla har likadant överallt.... Så nu köpte jag faktiskt mörka skrivbordsmöbler, blev fint på det nya vita golvet.
Nu ska det bara till lite annat kontors-stuff :) Piffet så att säga, eller det roligaste!

Ikväll ska jag hem och laga maaaaat!
Är så sugen på mat så jag håller på att bli tokig!
Sedan blir det nog lite rågkakebak ikväll oxå, sist vart dem ju så himla smaskiga (och uppskattade!)

*mums*

Längtar hem till min familj nu, dem bästa i hela världen ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar