måndag 16 januari 2012

Så kom snön igen...


God morgon söta ni!

Nu vart det snö ute igen :D
Har alla sovit gott? Jag har sovit som en liten prinsessa.
Min telefon larmade inte i morse? Vetefasen vad som kan ha hänt? Troligen stängde jag av...
Som tur är så hade varken L eller N lyckats stänga av sina under natten så dem väcktes jag av istället.

Har haft en helg som varit både lugn och intensiv.
Dock sitter jag och är frusterad över att vi inte gjort så mycket tillsammans i helgen.

Först så började ju helgen kanske inte jätte-jättebra...:/
W hade ju innan jul lyckats glömma kvar sina fotbollsskor i Vidåkershallen och dem försvann snabbare än en lön :( Såklart när det var ett par nya Adidas F50 :(
Jävla idioter som inte kan skilja på mitt och ditt!
Nåväl, jag beställde ett par nya åt honom...denna gången inte "nynya"...dessa var använda ca 10 ggr, och alltså jättefina. Fick dem billigt, då svider det inte så mycket när han tappar bort dem nästa gång ;(
Och det har tagit en sabla tid rent ut sagt för att få skorna och W har sprungit till brevlådan vareviga dag för att kolla om dem kommit.
Så kom fredagen, dagen för träning. Och skorna var inte i brevlådan. W var (förstås) ursinnig!
Gick in och kollade på Postens paketsökning, gick ju lite si och så via mobilen, men till slut så funkade det kanon och jag fick se att skorna låg nere på Cityhallen.
Hade ju dock inte fått någon avi, dem brukar komma efter fem vanligtvis.
Träningen började ju kl 16 så det var ju inget annat att göra än att åka ner dit och försöka få ut skorna.
Det gick faktiskt jättebra, bara dem fick kolli-id så löste det sig galant.
Vi åkte till träningen, lyckligast var W i sina nya skor och sitt nya Djurgården-ställ som han fått i julklapp/födelsedagspresent.
Han var så snygg!

Stolt Djurgårdare ♥

Var och kikade på honom när han tränade tills han trillade ihop av en stukad fot. :((((
Tränaren bar honom av planen, lindade honom och sedan åkte vi hem.


Lilla liten ♥

Sedan tog vi det lugnare än lugnast, bara käkade lite gott och myste i soffan framför tv'n.
Lördagen fick även den gå i lugnets tecken :(
Gjorde inte många knop.
En utflykt till Katrineholm och ICA Maxi blev höjdpunkten ;)

Söndagen blev lite annorlunda. B o barnen skulle till Vingåker större delen av dagen så vi joinade dem i badhuset. Fy så hett det var att sitta där inne i flera timmar.
När jag klagar att det är varmt, då är det VARMT! Jag som alltid fryser.
Barnen lekte länge o väl tills det var dags att åka hem.
Lagade lite mat till hela gänget. Sedan ställde jag mig och bakade lite kladdtoscakaka.
Mumsigt.
Hade packat ner allt så N skulle kunna ta med sig och bjuda på det på jobbet idag. Men det glömde han givetvis bort! Suck!!!

Sedan kikade vi på film på kvällen efter vi hade ätit pizza.
En pizza som faktiskt inte var god, för en gångs skull så misslyckades dem med våra pizzor.
Dem brukar ju smaka bra annars.
Filmen vi såg var Old School, hahah!
Älskade Frank! Så jävla skön! ;))


Stackars tjejer :D Och stackars hans fru :)))
Vi skrattade iallafall helt hysteriskt hemma åt just denna scenen :)

Sedan var vi allt för trötta för att hålla våra ögon öppna så vi gick och la oss istället.
Och nu är jag här..
:)

Det är så lite som händer i mitt liv nu alltså.
Skandal!

Men snart händer det bra grejjer, det är dags för lunch!
 sedan kommer min lilla M♥ hit och då blir jag ännu gladare förstås :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar