tisdag 6 mars 2012

Helgen bland annat.

God morgon!

Härlig morgon det är, det var alldeles krispigt ute i morse, -9 grader.
Tittar jag ut nu så ser jag hur solen skiner på hustaken, sååå fint!

I helgen har jag fått agera fotbollsmamma.
Blir så himla glad när jag tänker på att våren och sommaren snart är här så man får fara länet runt på matcher och cuper. Det är verkligen SÅ roligt! :)
Det kanske blir lite klurigare i år nu när W börjar spela serie oxå. :S
Vill ju inte missa några matcher :(
Och jag vet ju att jag är ensam om att kunna skjutsa runt på barnen.
Bara att hoppas på det bästa att matcherna inte kolliderar med varann.
Så från april-maj och framåt är varenda helg fram till september uppbokad.

I helgen var det iallafall cup i Valla. En cup L har spelat dem senaste fyra åren.
Samtliga gånger har det gått jättebra. Många matchvinster.
I år var det tufft motstånd. Dem fick spela mot 99-00:or.
Vet faktiskt inte varför? Troligen vill 01:orna inte möta VIF's 01:or..:/









Första matchen spelade dem emot KAIK's 99:or.
Redan innan vi åkte till Valla fick vi veta att dem skulle lira mot äldre killar.
Våra små killar gillar det inte så mycket, då våra är rätt så små. Korta alltså.
Men tränaren N övertygade samtliga om att:
"Ni besitter så sjukt mycket mer pannben och bolltänk än många andra så ni behöver inte oroa er"
Det verkade inte om att killarna brydde sig så mycket om det, större killar använder sina kroppar tuffare än våra gör. Killarna i vårt lag är supersnabba i fötterna. Men dem andra är ju inte främmande för att knuffas och bete sig illa när dem märker att dem inte kan hävda sig tekniskt.
Så den matchen blev tråkigt nog en förlust. Det var lika väldigt länge men till slut så tappade våra killar sugen och det blev förlust :(

Nästa match skulle spelas emot Värmbols 00:or.
Smått uppgivna entrade dem planen. Alla vet att VFC's 00:or är bra. Jätteduktiga.
Men det verkade bli rätt enkelt ändå.
VIF vann.

Nästa match spelade dem emot Valla IF.
Dem hade vi sett inte spelade så jättebra, även om dem är gigantiskt stora så hade dem hoppet uppe.
Det började nämligen pratas om att vi kanske skulle kunna få spela i final.
Hoppet var alltså inte ute :D
Dem vann den matchen oxå.

Till slut blev det final emot KAIKs andra lag. Ett lag som 100 ggr bättre än det första laget.
Det var läääänge lika men samma sak där. Dem tappade lite på slutet och KAIK kunde ta dem segern i Tempo Valla cup.
Vi åkte hem med silver. Superglada iallafall.

Tog en paus på McD på vägen hem. Nice.


När vi kommit hem så var det dags för melodifestival. Andra chansen i Nyköping.

Jag gillade Dynazty, Top Cats och Sean Banan.
Vi var rörande överens hemma om det.
De allra flesta diggade friskt till diggi, diggi,..ding ding ding..här glider kingen in :)


På söndagen överöstes jag av tjat från min yngsta son. Han ville till Finspångs badhus.
Trots att han dagen innan varit flera timmar och busat runt på Busfabriken i Linköping med N och K.

Så jag stod emot fram till 12 ungefär, då gav jag dem lite mat.
Bad dem packa och sedan åkte vi dit.












Trött med glad
Det var en jättemysig dag och jag åker gärna dit igen :D
Barnen oxå tror jag :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar