onsdag 18 april 2012

En onsdagsmorgon med sool

God morgon :)

Låter bli att uttala mnig om min nacke idag, eftersom sist jag sa nåt att det var bra och att det äntligen var över så räckte det med nån halvtimme så small det till igen och besvären visade sig från sin alla mest irriterande sida. ^^

Igår hade jag tur att jag slapp åka till Vingåker för att hämta W innan mötet kl 15.
Det gjorde att jag inte behövde använda så mycket av min flex eller bensin i min bil :)

Mötet gick sisådär, det är svårt att prata när W är med.
Denna gången var även hans pappa med. Det var skoj. Men lite ovanligt nästan ;)
Vi ska fortsätta med medicinen och försöka öka ännu mera med maten. :/
Det är hopplöst att försöka få honom att äta ;( Lillemannen hade gått ner ett halvt kilo nu och samtidigt vuxit en halv cm på längden...
Hoppas det blir bättre nu när han börjar träna igen.
Det har ju varit ett rätt långt uppehåll på träningen och dem ska börja ikväll igen.
Fick mail från hans tränare igår kväll där han undrade om W skulle vara med på matchen på lördag. Och det är väl klart att han ska vara det :D
Han vill ju spela och han har blivit så himla rastlös i kropp och själ av att veta att L får spela och träna och han inte får.



J
Jag och L tog en tur till Båsenberga igår mellan hagelskurarna,
det var till och med så att solen kikade fram mellan molnen när vi var ute i spåret.
Försökte att få med oss K oxå, men han ville icke. :/
Det var jätteskönt att gå ett varv, medans L sprang två! :O
När han kom fram till bilen när han sprungit klart var ungen inte ens andfådd,
det märktes inte på honom att han just sprungit 6 kilometer.
"Mamma, kan vi inte springa i morgon igen?!"
"Klart vi kan göra det!"
"Bra, då ska jag springa två varv och sedan avsluta med att spurta slalombacken upp en eller två gånger"
"......okej,"
"Fortsätter jag såhär så kanske jag kan vinna KK-joggen i år?!"
"...ja utan tvekan gubben!"
"Kan vi stanna och plocka golfbollar?"
"Nej."

Min lilla outtröttliga atlet.

När vi kommit hem så gjorde jag ordning lite varma mackor som vi käkade. Mumsigt!
N frågade om när man ska byta till sommardäck, och jag svarade att det nog var innan den 15:e april.
Så då fick han bråttom och jag försökte hjälpa honom att byta på min bil.
Kunde ju inte göra så jättemycket mer än att rulla undan och rulla fram dem nya däcken samt serva honom med bultar ;)
Snäll jag är va? haha, men han sa ju hela tiden åt mig att sluta hjälpa till och akta så jag inte gjorde mig illa eller blev smutsig. Hahha...älsklingen då. Jag har bytt däck förut!
Vi hade dessutom tur för när vi slutade och jag skulle köra upp bilen på uppfarten igen så kom det en rejäl hagelskur. Det bara studsade emot rutan så fort jag satte mig i bilen.

In igen, läste läxorna med L och sedan satte jag mig i soffan resten av kvällen innan det var dags att sova :)

Så idag ska jag alltså till Båsenberga igen med L, W ska träna och sedan ska det lagas mat, det får bli spaghetti o köttfärssås. Det är vi sugna på hemma hos oss tror jag.
Vad N och K ska göra, det har jag ingen aning om.
Antagligen ska han vara i sitt garage och K ska cykla runt huset som han brukar..haha.
Finns gott om rutiner ;)

Puss ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar