onsdag 2 maj 2012

En helg olik andra...


 Hej!

Vilken underbar dag det är!
Verkligen en massa värkänslor som sköljer över ;)

Har haft en minst sagt hektisk ledighet.
I fredags spenderade jag dagen i Örebro kryssandes i affärer för att hitta presenter till min blivande 11-åring.
Passade även på att handla allt som skulle behövas till kalasbak och veckans mat.
Det blev en full-lastad bil på hemvägen.

Lördagen hade W sin seriepremiär mot Malmköpings IF, borta. Givetvis! Haha.
Så vi åkte dit och det var ett helt underbart väder redan då, solen sken och solbrillorna var på,
och latten fanns med på plan :)
Dem fick strida rätt så hårt, men det hjälpte inte mot deras lag.
Det blev 9-3 till Malmköping. Dem var jätteduktiga. Och det var våra småkillar oxå, förstås!
W fick göra sitt första mål och även en finfin assist :) Han var nästan i chock och visste inte riktigt hur han skulle bete sig efter målet och när alla applåderade. Gullunge!
N och K var i Norrköping på folkrace. N tävlade och det hade väl gått rätt så bra vad jag förstod :)

På söndagen så blev det städning och fix innan syrran och barnen skulle komma. Stress stress.
Skulle hämta dem i Hallsberg vid lunchtid.
Sedan åkte vi hem och fikade lite.
V var sugen på att åka ner till VFO så det gjorde vi, hon hittade lite kallingar och strumpor till barnen och vi strosade runt bland alla bebiskläder. Mysigt!
Hann in en sväng på ICA oxå och kompletterade med lite till middagen.

Käkade pasta med köttfärssås. Supergott faktiskt!
Kul att vara två och laga mat. :)
På kvällen styrde vi upp alla sovplatser och meningarna gick väl lite isär och hur barnen ville sova.
Haha. Men det gick över förväntan att ha alla barnen tillsammans. Det var mest tjafs mellan syskonen, det var inte så mycket kusinerna emellan.

På måndagen satte verkligen stressen fart.
Pappa, M och J skulle komma ner, och jag städade, bakade och försökte styra omkring med allt. Det gick väl lite sådär. Känns verkligen som om att alla dessa dagar är helt suddiga, jag minns inte allt :'(
Ett rätt tydligt tecken på att det var för stressigt...för lång och intensiv stress. Det har gjort att minnet svikit Fan va illa det är.
På kvällen skulle jag iallafall bjuda alla elva på trerätters. Och det fick dem oxå.
Samtidigt som vi hjälptes åt att baka allt till kalaset dagen därpå.
Alla var mätte och belåtna när vi slutligen kom i säng.
Jag var så trött att jag somnade nästan ståendes.

På tisdagen vaknade vi alla vid sex då N gick upp för att göra sig ordning för folkrace på Trollåsen.
En kvart senare åkte han och K och var borta hela långa dagen.
Vi väckte L med skönsång och frukost på sängen och lite presentöppning. Han blev så glad såå!
Hann slänga ihop smeten till tårtan och få in den i ugnen innan det var dags att skjutsa V och barnen till Hallsberg igen. Deras tåg skulle gå vid 11.
Snälla M tog hand om tårtan och hade varit snäll och städat ordning lite medans jag var borta. När jag kom hem så sov pappa och hon sög tag i dammsugaren medans jag gjorde fyllningen till tårtan, sen hjälptes vi åt att få ihop den och dem provsmakade bakverken och det blev dessvärre dags för dem att åka hem oxå. :'(

Ungefär samtidigt dök L och W's kompisar upp och ville fira mitt lilla födelsedagsbarn
Fullt ös igen. Gick genom huset för att se vad som behövde göras. Fick syn på hur barnens rum såg ut, fick spelet och började tokstäda dem, det såg ut som bara ett helvete kan göra.
Det var grisigt och jävligt. Fan alltså!
Jag hatar verkligen det där att städa upp efter massa griseri. :@
Det värsta var att pappa och M hade fått sova i det där skitiga! JAG SKÄMS! Jag hade inte ens varit inne i deras rum innan.

Städade alla rummen och bäddade sängar. :S
Att det ska vara så jävla omöjligt att bädda lixom! :/

Det blev dags att göra frostingen till cupcakesen. Och det blev jättebra. Under tiden gjorde jag även morotscupcakes som fick ugnen att braka ihop. Haha. Den hängde upp sig på 200 grader och höll i det till N kom hem på kvällen vid 19.

Vid 18-tiden dök sista kalasgästerna upp.
S och barnen och barnens farmor. Dessutom kom självklart I och firade sitt bonusbarnbarn :)
Skönt faktiskt att det inte blev så mycket fler, hade fått spader av mer människor.

På kvällen pussade N min panna många många gånger och kramade mig hååårt och länge och talade om vilken underbar människa jag var. Hade svårt att hålla tillbaka tårarna.
Jag var heeelt slut av utmattning och aningens besvikelse på vissa saker.
Jag störtade i soffan i hans knä och han fixade thaimat och pizza. Så jävla underbart skönt att slippa ställa sig och laga ännu mera mat.
Sedan somnade barnen gott och jag tvättade lite innan jag somnade i N's armar.

Nu e det iallafall onsdag, en kort arbetsdag kämpar jag mig igenom.
Vill bara hem till min lilla W som är hemma idag och inte mår något vidare, det blev nog för mycket för honom oxå i helgen.

Nu ska jag dricka lite latte innan det är dags för lunch. Thairester, underbart!

Tack min älsk♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar