måndag 14 maj 2012

En helg som slutade trist.

God morgon!

Har haft en alldeles superskön helg.

I lördags var vi på kalas hos "lilla" A som fyllde 10 år! (tiden går så fort)
Fikade och träffade fina människor :) Alltid lika trevligt!

10-åringen och hans busiga kusin :)

Vi fick med oss äldsta kusinen hem. Smått motvilligt eftersom jag visste att grabbarna skulle spela match på söndagen och kvällar med sovgäster brukar bli väldigt sena...^^
Men det gick hur bra som helst, inga konstigheter och jag kunde utan vidare väcka alla tre på söndagen.
Matcherna var ju klockan 13 så det fanns ju lite tid att spela på.
Det körde dock ihop sig så jag inte kunde se bägges matcher :( Utan W fick skjuts in till stan med N och så mötte farfar upp honom där inne när matchen började.
Deras match slutade 4-2 till Kaik. W petade in ett mål och var jättenöjd med det :D

På L's match sken solen helt underbart och matchen mot Eskilstuna City gick förvånansvärt bra.
Det blev 14-3 till VIF.
L fick peta in dem två första målen inom loppet av 2 minuter :D
Han var mycket nöjd med matchen och det var vi väl alla.
Pratade lite med N om deras hemsida och den är ju under all kritik, och då tyckte han att jag kunde ta tag i den och styra upp det.
Ehm, jaaa..jag vet inte jag...men visst. Kan ju testa iallafall. Det kan ju inte bli värre än vad det är idag...dah!

Efter matchen käkade vi lite snabbmat :) (vad annars :P)
Jag och N satt länge ute i solen och njöt, och sedan kom svärföräldrarna på en liten fika och gav N en present, en skottkärra :D Perfekt! Det behövde vi.
Kort därefter fick jag hemleverans av min minsta son som spenderar dem sista timmarna hos S o barnen.

Bjöd på lite bläbärs och björnbärspaj med vaniljsås. Gottis!
Sen fick W ett utbrott och det var ju mindre skoj så S och A åkte hemåt igen.

Hann precis få omkull killarna när L kommer upp och klagar på ont i huvudet... sedan bryter hans migrän ut. Han kräks han gråter jag baddar pannan och springer med hinkar :(
Fyy så jobbigt för honom. Frågade honom hur länge han haft ont i huvudet, det kommer ju aldrig bara sådär fort annars, "sen efter matchen"....vafan...:(
Varför kom han inte o sa det då, han brukar vara så himla duktig annars och tala om när det är på gång.
Men nu var det roligare att vara på språng med A så då glömde han bort det till det blev övermäktigt.
"Mamma, jag trodde det skulle gå över om jag drack mycket som du brukar säga"....
Fasen...jäkla skit att lilleman ska behöva dras med den där skiten. :'(

Så L är hemma idag, han ligger och sover ännu. Ringde alldeles nyss och pratade med honom,
då hade han väldigt ont i huvudet. Bad honom att ta sig upp och ta en tablett..
Fan jag vill hem, NU!
Ska åka vid 11. Liten ska inte behöva vara själv med det där.
Trodde ju att det skulle ha gett med sig tills idag, men icke :/
SATAN!

Bus när han mådde bättre på lördagseftermiddag.

Nehepp, dags att dra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar