onsdag 26 september 2012

Hurrigt och burrigt!

God för middag kära ni!

Det är onsdag, veckan tuffar på i en härlig fart :)

Igår kväll hade jag L och G från jobbet hos mig, de plockade Åkeröäpplen från våra överfulla träd. Sedan bjöd jag dem på lite fika, det var ju trots allt lite ruggigt ute, kvällarna börjar bli riktigt höstlika!
Men jag klagar inte, älskar att få sitta inomhus med gott samvete och mysa i soffan med en massa tända brasor och ljus. Lovely!
Så för min del innebär mörkret att vi går emot ljusare tider :D
Milla Tvärtom. Haha!

N är ledig resten av veckan så han skulle pyssla lite i tvättstugan, tänk om vi skulle kunna få klart den innan jul...vilken dröm ;)
Men det tror jag inte, det är lite väl optimistiskt...innan nästa sommar iallafall.

Sitter på jobbet och fryyyser, tycker det är såå kallt överallt.
Tänk om man kunde få ha tända ljus på sjukhuset, shit så mysigt man skulle kunna ha här då!
Tror jag ska försöka få hit lite mysstämning till jul, lite lyktor och sånt iallafall. Det är ju trevligt för patienterna.
Sedan kanske man kan spela lite julmusik i väntrummet. Så trevligt.

Var ju i ett väntrum i somras några gånger och det var så najs!
Allt från deras reception till deras toaletter var ju så underbart trevliga. Andra gången jag var där kände jag mig tvungen att gå på toa även om jag inte var det minsta i behov av det..haha.
Tända ljus gör MASSOR!

Råkade snurra in på HM förut. Oj oj, fyllde varukorgen med allt möjligt som jag tyckte att jag kunde behöva.
Men skickade inte. Nae...ska ju till Ullared om bara några veckor, kanske inte ska shoppa hur som helst innan dess. Har ju till skillnad från en del andra inte hur mycket pengar som helst att röra mig med :P
Men det ska bli så mysigt att komma iväg med min M :)
Eller så får jag tänka som så att jag kanske inte ska handla kläder på Ullared, utan bara saker?? :D
Då behöver jag ju inte ha någon ångest för att jag shoppar innan resan.

Nåväl får väl språka samman mig med sambon där hemma och se vad han säger. Hahah, svårt..
Han kommer säga NEEEEEJ, du och barnen behöver VERKLIGEN inga mer kläder.

Haha, vet inte hur ofta han faktiskt frågar om kläderna jag har på mig är nya...svarar 9/10 ggr...
-"nej, men det var nog kanske ett år sedan jag hade det på mig sist" :D
Men jag gillar ju kläder, och nu är jag ju i en fas när jag har dels gått upp en del i vikt (vilket jag faktiskt trivs med) och sedan har jag med det fått lite andra proportioner så det känns lite roligare att handla kläder :D Yey!

Konstigt det där med att att gå upp i vikt, ibland får man panik och vill bra snabbt som fasen gå ner igen.
Sedan ibland så bekommer det en inte alls.
Jag kan väl köpa nya kläder rå! ;) Tror det har med välbefinnandet att göra. Mår man bra så spelar inte kroppstorleken så stor roll. Jag känner ju mig jätteälskad iallafall, 5 kilo mer eller mindre.
Sedan är det ju inte på något vis så att det är skadlig övervikt jag dragit på mig, isåfall hade jag självklart inte bara suttit och ryckt på axlarna åt det.
Det är lite kärlekskilon lite här och där bara..haha :P




Jag behöver kaffe eller te, snarast om jag inte ska förfrysa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar