tisdag 25 september 2012

Tisdag igen då...

God morgon tisdag!

En helsikes dag att gå upp på, började ju perfekt med att jag stängde av larmet på telefonen, klantigt!
Tvingade mig in i duschen, sen var man ju relativt pigg iallafall.
Väckte W och fick på honom kläder efter många om och men...det är till att vara kräsen och veta precis vad det är man vill ha. Problemet kommer när han inser att det INTE går att han har den eller DEN tröjan..
Det blir gråt och ilska. Så dags på morgonen har han inte utrustats med den där förståelsen..(och jag saknar ofast den där ängelns tålamod så dags...)
Men det är bara att bita sig i tungan och försöka smeka lejonet medhårs...^ ^

Väl på jobbet så är det en bra dag iallafall. Det rullar på fint och vi skippade lite tråktisdagsgöra. Omprioriterade helt enkelt. Så nice när man kan göra det :D

Igår på banken fick jag väldigt mycket(??) uträttat. Kändes som det iallafall.
Jag blev premiumkund, fick en hel drös papper och en ny kontaktperson på banken för alla mina tänkbara frågor och funderingar...haha, she has nooo idea! :D
Men pensionen är iallafall uppstyrd nu likaså sparande..
Ska fundera lite mer på barnens sparande bara, hur jag ska göra med det.
Måste kolla lite vilket som är mest fördelaktigt. VIlket som ger dem mest.

Det som är tur är väl att det jag valde igår (när jag mest satt och "mhmm, ahaaa, okeeej, jo, mja, aaah, det låter ju bra!") är inget som jag har valt för resten av livet...
"Se det som ett förhållande, du kan ha kvar detta så länge det känns bra, sen byter du bara..och då är det bara att hoppas det blir bättre :)" hahaha. :D
Härlig inställning :)

Snart är det dags för möte på jobbet, wiie. *suck*
Har ingen som helst lust med det faktiskt.
Jag vill åka och sola. Ska ta en stund på lunchen idag faktiskt. Ingen sol ute så då får jag väl lägga mig och njuta en stund på Rivieran :D Supersköönt!
Fy faaaaasen vad mulet och grått det är ute idag, trååk!
Vill ha underbart höstväder! :) Sol och massa härliga löv att sparka omkring i.
Inget vidare när man blir blöt och kall bara. :(

Tänk, snart är vintern här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar