måndag 10 december 2012

Oj! :O

Hoppsansa!

Det drog visst iväg lite på tiden sen sist :P

Det har väl hunnit hända både en och 416 grejor sen sist.
Det som varit mest tidskrävande har väl iallafall varit att byta kök, mitt i adventsstöket.
Men nu är det klart så långt som vi planerat att bli klara iallafall.
Det är kakling, tapetsering och nya bänkskivor kvar, men det kan vi vänta med, ingen brådis.
Bara att få nytt golv och nya stommar och luckor har gjort precis HUR mycket som helst! :D
Det blev KANON!
Jag älskar att vara i köket nu, det är så fint! Otroligt vad så lite kan göra! :)

Sedan har det blivit vrålvinter! Ligger typ 60 cm snö över hela tomten hemma. Hiskeligt mycket snö!
Men det är verkligen fint, gav mig suget att julpynta redan innan advent, men det blev inte av förrän i fredags :) Men bättre sent än aldrig anser jag.
Jag får väl ha myset kvar några veckor extra istället då :)
Älskar verkligen alla ljuslyktor, allt myspiff och skön belysning som gör hemmet superombonat och härligt.

I övrigt så är det väldigt mycket tankar och planering kring julen just nu.
I skolan är det en del julfester och dylikt likaså på jobbet.
Försöker att prioritera som det känns bäst, men det är inte alltid helt enkelt.

I morgon kväll är det julpyssel med W's klass, mysigt. Hoppas jag hinner hitta W's tomtekläder...:S
Tror förresten knappt han har några i rätt storlek.
Men vi får se. Man var ju inte tvungen att komma som tomte heller :)

På tal om W så fick jag lämna jobbet väldigt hastigt i fredags då W's lärare D ringde mig och sa att W hade gjort en rejäl vurpa i skolan och hade väldigt ont i ryggen.
Åker dit i snigelfart, allt annat var uteslutet då väglaget var en ren katastrof. Usch så otäckt det är att köra när det är slirigt osv.
Men när jag kom till skolan så vart W mest lättad och det gjorde nog inte så jätteont längre.
Smorde in honom med lite Voltaren och proppade i honom Alvedon, sen var han fit for fight igen.
Skönt det, han var till och med så pigg att han gick på sin träning vid 16.

I helgen har det varit väldigt lugnt, hann baka lite lussebullar i går morse, mumsigt värre! :)

Jahapp, dags att återgå till jobbet då :) Så folk inte blir så vansinnigt avundsjuka över att man faktiskt har tid att sitta o blogga på arbetstid :P Hahaha...:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar