tisdag 11 december 2012

Trodde det skulle gå fullkomligt åt skogen...

...med vädret som skulle komma in över Sörmland.
Men det klarade sig, det verkade inte ha dalat en endaste flinga över Vingåker inatt.
Bilen var helt ren, sånär på att rutorna var isiga.
Men det kan jag ta. Värre när man måste sopa och skotta för att komma av uppfarten.

Fast, ska jag vara ärlig så är resan det som förfasar mig allra värst.
Vill verkligen inte ut på vägarna när det är sånt här väglag.
Eller jag har ju inget emot att köra när det är halt. Jag kan ta det lugn och anpassa min hastighet.
Det är värre med andra, långtradarchaffisar till exempel. Nu ska jag absolut inte låta dömmande på något vis, men jag tror utlandsregistrerade lastbilar är faktiskt allra värst.
Dem åker vansinnigt fort, slarvigt och det känns verkligen osäkert.
Nu är det säkert inte alla som är så, men det får mig att sätta hjärtat i halsgropen så fort jag ser att jag möter en lastbil...:( Svensk med en proffsig chaffis eller en utländsk med en dyngrak polack halvsovandes bakom ratten...hur fan vet man lixom?
Man fylls av en inre skräck och panik.

Allt detta måste vara tecken på att jag blivit väldigt gammal och mognat duktigt mellan öronen?..Tror det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar