torsdag 18 april 2013

Vilken onsdag det blev.

Åkte ju strax efter att jag avslutat förra inlägget till Nyköping för att ha en bassängträff för länets bassänger.

Det var lika som alltid, man är överjäkligt nöjd med hur man har det på sin egen arbetsplats.
Det var hemvägen som blev mindre lyckad.
Hade ju inte ätit vare sig frukost eller lunch eftersom alltid när vi åker iväg annars så brukar vi luncha tillsammans på vägen, så blev det inte igår så jag var lite sugen på nåt sött.
Köpte en banankola, det var typ 3 år sedan jag åt en sån.
Så bet jag i den och det kändes som hela framtanden gick av. Det var precis vad det gjorde oxå.

Har ju sedan tidigare en lagning på mina framtänder eftersom att jag landande lite snyggt på dem när jag var liten.
Så den gick sönder, och jag ringde till tandläkaren i Vingåker där jag går.
Då var alla tandläkare på kurs tills på måndag :(
Fick ändå en tid till en tandsköterska som kunde laga det lite provisoriskt. Himla bra!

Så i morse var jag där och hon förstod att jag behövde få det fixat snart nog.
Såg ju ut som ett TROLL (L's kommentar..)

Hon lagade ihop det jättebra, för att vara något provisoriskt. Trodde nog inte det skulle bli så bra faktiskt.

Men nu har jag fått en tid till J oxå som får kolla lite, var längesen jag gjorde en undersökning och sen behövde bägge fyllningarna på framtänderna bytas så det är lika bra att vi ordnar det.
Sen är det säkert nåt mer fel, brukar det ju alltid vara, även om jag inte märkt av det.
Lite trist att detta just sammanfaller med att vi ska åka ner till Ullared.

Förvisso är detta en födelsedagsresa för L och A så jag får väl snällt bara gå omkring och kika på allt kul.
För pengar min vän, det är fasiken en bristvara! Iallafall just nu när allt kommer på en gång.
Dels har mitt VISA-kort gått sönder så jag har fått använda mitt MasterCard.
Får väl sätta in allt där som sitter på lönekontot och sedan använda det istället.
Kvittar ju egentligen vilket kort man använder.
Mitt VISA-kort ska ju ändå bytas emot ett MasterCard framöver..

Dessutom så satte ju N på mina sommardäck i förrgår, mina supersnygga fälgar med de nya däcken, då märker jag när jag kör att det funkar bara inte.
Däcken är för breda så den slet (ja inte drog) åt höger hela jäkla tiden så jag pallar inte ha det så!
Så jag fick köpa nya däck och fälgar igår oxå, såna saker ÄR inte billigt, eller roligt att lägga pengar på...
Ullared är MYCKET roligare faktiskt!

Men men...sånt är livet, det kan inte vara roligt jämt heller.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar