tisdag 28 maj 2013

Drömmen om landet..

God förmiddag!

Är det en bra tisdag? Här är den helt okej än så länge.
Känns dock tråkigt i kroppen att jag håller på att bli sjuk igen :(

Hade planeringsdag ute i Bie igår hos A.
Det var trevligt och det kändes som att vi kanske iallafall kom fram till lite vettigt. De här planeringsdagarna tenderar att mest bli en massa snack om annat.
Men igår lyckades vi rätt så bra med att hålla oss till våra... punkter.

De hade verkligen en liten idyll där ute på landet och jag kunde inte låta bli att tänka på hur mycket N skulle kunna ge för ett sånt ställe. Det hade passat honom som handen i handsken. Lite väl off för min smak, men ja....
Man skulle ju kunna leva så ett tag iallfall, eller man skulle nog vänja sig ganska snart.

Barnen tjatar hål i huvudet på mig om att de så mycket hellre vill bo på landet, inte alls som vi gör idag.
I nästa sekund så är hela Vingåker en enda stor ladugård enligt dem. Haha.
Men ska jag rota ig ut på landet så blir det INTE i Vingåker, det har jag iallafall bestämt mig för.
Så väl trivs jag inte med människorna där, tyvärr. Finns givetvis bättre och sämre.
Men jag skulle hellre bo närmre Katrineholm isåfall tror jag.

Men någon flytt är inte aktuellt. Det lär det inte heller bli.
N väntar på att få bygga sitt garage och det känns inte som läge att riva upp en massa skola osv.

Så drömmen om landet få nog förbli just en dröm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar