söndag 19 maj 2013

Hemma igen!

Efter en härlig helg (förutom det magonda) i Ullared är vi hemma igen.

Barnen skötte sig exemplariskt och S var toppen att åka med, lika shop-a-holic som jag :)
Resan ner var helt perfekt, barnen var väldigt förväntansfulla och vädret var långt ifrån något att klaga på. Strålande sol!


Väl i Ullared så åkte vi först och checkade in på hotellet, letade upp en P-plats o sen började vi shoppa :) 


L o A studsade snabbt iväg i varuhuset med varsin korg. Och kom och tömde i våra vagnar med jämna mellanrum :)

Vagnarna fylldes sakta men säkert och det blev dags för något att stoppa i magarna. På sportbaren åt vi foccacia med kyckling o fetaost. Man var rätt hungrig ;)

Men maten fick min mage att paja ihop. Molande värk och totalt uppblåst vaggade jag runt i varuhuset i jakt på fler fynd. Hittade mer och mer. Bland annat så fullkomligt och bokstavligt talat så går jag rakt in i MONA! 
Den där lilla jäkeln, inte fan visste jag att hon skulle dit. 
Johodå, hon o maken hade tagit husbilen ner och skulle minsann oxå shoppa!
Blev så galet glad att jag kastade mig runt halsen på henne. Pratade en stund och sedan vandrade vi runt på varsitt håll en stund till. Tog en fika tillsammans allihopa. Mysigt och trevligt!

Sedan började vi alla bli trötta. 
Gick till kassorna och sedan till hotellet. Kanonfint var det! 
Blev direkt diskussion om vem som skulle gå sova i sängen. 
Jag och L tog våningssängen. Gick jättebra.
Sedan var det återigen dags för mat. 
Denna gången åt vi lite olika. Jag åt en Angry whopper och resten åt thaimat.

Med ny energi gick vi tillbaka till hotellet igen. Vissa piggare än andra...;) 


Helt upprymda av sina träffar med Ola-Conny och Morgan. :)


Fick en förfrågan från L o T om vi ville komma över men då hade min mage lagom pajat igen och jag såg höggravid ut :(
Gick och la oss och alla somnade illa kvickt. 

På morgonen gick jag upp o duschade och hämtade våra frukostar. Vilken besvikelse :( 
I en frukostkorg (för två pers) så fanns detta:

Nja, illa! 

Sedan raskt in på varuhuset igen.
Shoppade lika mycket till och vagnarna fylldes på nytt. 
Tog ytterligare en fika på plan 3, supergott!
En stor latte, en pepsi och en donut 30:-!

Sedan ville vi gå ett varv inne på Handelshuset, erotikoutleten hade diskuterats ;) och dit gick vi. Barnen oxå! Haha, det var stora förvånade killar, inte så mycket fniss som jag räknat med. Duktigt!
Men jag gick lite panik när de började botanisera bland porrfilmerna :D 

Köpte ett tv-spel till Wille på game-outleten Retro och sen åt vi lite Thai/sushibuffe innan vi åkte hemåt.
Sådär.... 

Full fart hemåt, S körde för allt hon var värd :D och barnen slog ihop som korthus i baksätet ;)

Väl hemma packade jag upp, gav alla sina grejor och sedan mumsade vi i oss lite grillat :)
Fick dessvärre ont i magen igen :( magen blåstes upp som en ballong och resten av kvällen tvingades jag spendera i soffan :(

Idag äter jag minimalt, försöker mig på en kaffe nu. Har inga större förhoppningar på att det ska funka :(

Men vi får se :)

Puss! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar