lördag 14 september 2013

Med en dörr på glänt...

Kan titta ut genom en dörr som står på glänt...värme, lugn, glädje och allt det där som man kan längta ihjäl sig efter ibland. 

I huset där jag sitter är det kaotiskt, en tromb som far omkring. 
Dock en tromb som man lärt sig att leva med som blivit ens trygga tillvaro i livet. 
Inte alltid trivsam, men man vet att gräset sällan är grönare på andra sidan. 
Och man gillar läget. 

När man är ute i värmen längtar man konstigt nog in till kaoset igen, det är hemma. Trygghet. 

Mitt liv har i sååå många år kantats av otrygghet...man tror att det är såhär det SKA vara. 
Vanans makt.

Jag håller ändå dörren på glänt, att längta är en del i vardagen, längtan efter lugnet, värmen, glädjen och tryggheten. 

En dag är jag kanske där...om jag längtar tillräckligt mycket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar