söndag 15 september 2013

En lördag :)

Igår fick jag mig ett sånt fantastiskt gott skratt. 
Världens bästa M var anledningen. 
Förstås! 

Det var nog kanske inte tanken att jag skulle ta emot det på sättet jag gjorde, men jag blev alldeles varm inombords. Så jäkla fint av henne att göra som hon gjort. 
Hon trodde nog att jag skulle uppfatta det helt annorlunda, men jag skrattade förstås åt hennes försynthet (vilket är otroligt olikt henne). Hon är den rakaste, ärligaste och hårdaste jag känner. 
Hon påminner i så många avseenden om min älskade mamma. Hon tog inte heller speciellt mycket hänsyn till vad andra människor tyckte. Bad man om hennes åsikt så FICK man den oxå, ärligt.

Men sättet som hon la fram det på igår, nästan så att hon skämdes lite, rädd vad jag skulle tycka. 
"Men bara för att jag tycker så mycket om dig och bryr mig så mycket om dig så har jag...." 
Blev alldeles rörd... Men kunde inte låta bli att skratta :)

Hon är så underbar min M!

I övrigt blev gårdagen väldigt bra om än rastlös och i en enda lång väntan.. 

Först på morgonen gav jag mig direkt ut på en PW. Dimmigt och en påtaglig höstkänsla..nu börjar det bli svårt att klä sig rätt. Det duggregnade men med spelade inte så stor roll, skönt iaf! 
Är ute mycket och rastar hjärnan som går på högvarv för tillfället.. 

Sedan åkte vi ner för att kolla på matchen som L's lag spelade, L låg dessvärre hemma o sov. Inte uttagen av någon anledning. 
En märklig match, slutade med att ambulansen fick komma och hämta Kvicksunds målvakt. En bruten underarm och en axelluxation :( stackarn! 

Sedan hem fick besked om att W's match blivit inställd då motståndarlaget inte fått ihop ett lag, trist. En mycket besviken W som längtat efter att få spela. 
Så vi åkte till Lek o Bus istället. 
Trevliga timmar, kanske inte för mina trumhinnor men barnen hade skoj iallafall :) 

Sedan fika hos M. Det var den dagen det... 
:)

Vad händer idag tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar