måndag 26 september 2011

Tack fina helgen för allt du gav :)



God morgon  på er!
Härligt med måndag, tycker jag. Har haft en härlig helg där allt har gått min väg :)

Gårdagen blev faktiskt inte alls som planerat, den blev ändå väldigt bra!

Åkte ner till IP vid 8 för att samlas inför sammandraget. Lite småless måste jag erkänna att jag kände mig, men räddades i sista sekund av M som erbjöd sig att ta med sig W i sin bil.
W blev eld o lågor och ville jätte-jättegärna åka med dem istället.
Så jag och L åkte hemåt igen, visste inte riktigt vad vi skulle fylla upp dagen med.

L var lite trumpen eftersom han gärna ville ha följt med och kolla på matcherna.

Så vi kollade lite vad det var för andra matcher runtomkring igår och såg att hans gamla lag VFC skulle möta KSK på Backavallen. Så vi åkte och köpte en latte och åkte ner o kikade.
Tyckte det såg väldigt segt ut, det hände inte så mycket, det var inte alls samma tempo som det var förut...
B o barnen kom ner o kikade också.

Efter matchen så åkte vi ner till McD och käkade lite lunch. Magarna kurrade lite på barnen.
Så vi satt där en stund, pratade en hel del och barnen kunde vara ute o leka i den där lekgrejjen dom har där ute.
Sen åkte vi hem till mig och jag och L väntade in B o barnen.
Dem kom bara några minuter efter oss, trots att dem hade varit hemma en sväng
för att hämta ytterligare en liten kille.
Satt och fikade lite skorpor o te. Eller jag iallafall, B hon äter ju aldrig nåt. :P

Sen kom N hem en sväng från garaget, han hade fått besök av K som hade lämnat en stoooor kasse full med kantareller som han tyckte att N skulle ta hem till mig.
Och så mycket svamp. Tur att jag hade B där som kunde hjälpa mig och rensa.
Jag blev sugen på att ta mig ut i skogen själv och leta efter lite svamp. Men jag tror ju att den är slut...
Med tanke på alla bilder som alla lägger upp på deras mastodontfynd så känns det nästan meningslöst.
Och jag är inte ett sånt där SUUUPERFAN av att knalla omkring i skogen..

Sedan åt vi lite till korv med bröd till allihopa, innan det var dags att rusa ner till IP för att se L's match.
Nere på IP var det mängder med folk. Det var nog nån "fotbollsdag" eller nåt tror jag.

W berättade att det hade gått jättebra på matcherna, dem hade nog bara vunnit en av tre tror jag. Men W var supernöjd och det var ju viktigast. Det var inga sura miner som jag behövde torka bort iaf!

L's match slutade 11-0 till VIF vilket gjorde dem till seriesegrare i P10!!!
Shit vad dem är duktiga alltså!
Många stolta föräldrar var där o tittade på matchen...meeen!...
Vallas 10 åringar har nog dopats eller nåt, dem är ju stora som hus, men med storleken försvinner snabbheten och dessvärre besitter deras spelarè inte alls samma teknik som många andra. Men det är lite komiskt att ser deras "mejningstaktik", och deras tränare berämmer dem när dem har fått deras tuffa tacklingar avblåsta från domaren. Är det då rätt att skrika "BRA E!!!!!!"?

Åh vad skönt att få ut det där som jag har legat och irriterat mig på inatt ;)

Nu ska jag kolla lite på Tradera. Se om jag kan göra fler fynd. Hoppas det. Har redan gjort flera i helgen. :P

Hoppas alla får en finfin måndag
♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar