lördag 22 oktober 2011

En lördag, vad blir det av den?



Ja, säg den gång det blir som man tänkt sig :/
Tanken var att jag idag skulle följa med till Karlstad för att titta på NGK masters.
Det var ett steg för att bota min ovilja till folkrace och allt som hör till det.

Igår mådde jag ju verkligen inget vidare när jag kom hem från jobbet, hade feber, huvudvärk och något som kunde liknas vid ögoninflammation.
Sista timmarna på jobbet var olidliga, jag kände mig verkligen INTE på topp.
Men när jag kommit hem så kastade jag mig i sängen, det var genomförbart när jag inte hade några barn hemma. Så det var ju tur på sätt och vis att dem kunde vara hos sin pappa.
Nån timme senare kom N och gav mig lite Panodil och jag sov några timmar till. N passade på att dammsuga o torka golvet. Skönt för mig att slippa det när jag mådde sådär.
När jag vaknade var allt som bortblåst. Feber, huvudvärk och ögat var precis som det skulle.
Jättemärkligt!!

Så vi åkte till Joans - åt och pratade om lördagen, det var lite strul med M som inte ville köra till Karlstad och faktiskt tvivlade på om han skulle följa med överhuvudtaget...
Men vi skulle åka iallafall. Det skulle bli så roligt osv.

Senare på kvällen så sa N till M att han tänkte köra i vilket fall och då skulle plötsligt M följa med, och nån annan.
Då lät plötsligt N annorlunda, "men är det inte bättre om du e hemma istället?! Du kommer inte tycka det är roligt, du kommer säkert att bli uttråkad" Alltså, jag hade ju faktiskt förberett mig på att åka, men hans ovilja var rätt tydlig. HAN VILLE INTE JAG SKULLE FÖLJA MED.
Så jag lät bli.

Nu sitter jag här och dricker lite te, kikar på slottsliv och tvättar några maskiner tvätt.
Det finns ju alltid att göra när man bor i hus och är tjej. Hah.
Funderar på att åka iväg senare, vill inte bara sitta här o glo hela dagen när huset är helt tomt. :(

Jag är besviken på N att han ändrade sig så där sent. Men han kommer nog bli varse det nästa helg när jag tänker backa ur i sista sekunden. Då var det ju tanken att jag skulle följa med honom till Arboga (antagligen som barnvakt) men så kommer det nog inte att bli. Men känner jag mig själv rätt så antar jag att jag kommer stå där troget och hjälpa honom med K.

Åter till det faktum att jag är ensam hemma och måttligt uttråkad...
Vad ska jag hitta på? Kan ju inte bara sitta här?
Åka nånstans? Vart?
Jag vill till Stockholm o träffa fina F. Men jag har inte ekonomi till det efter mitt ekonomiska frispel i Ullared :) Haha.
Får se om hon kanske har lust att komma hit? :D Vore ju apnice o träffa henne lite. Var längesen, nu igen. Tiden går alltid så fort.

Nu ska jag sluta sitta och sucka, ska hitta på nåt. Måla naglarna kan jag ju alltid sysselsätta mig med.

Haha.
Patetiskt, jag vet.
Men jag är inte van att vara helt ensam såhär, det blir lixom lite platt fall.

Puss på er.
♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar