tisdag 22 november 2011

Tisdagstråk


Hoppsan!

Har missat att delge er mina roligheter. Ha ha!
Nej men det har ju förstås inte hänt så väldans mycket.

Idag har jag suttit på jobbet och mest ojat mig över min onda mage.
Det va nästan värst direkt efter lunch. ;)
Blev bjuden på lunch hemma hos gulliga S och lilla rara L.
Värsta goda fisksoppan med räkor och till efterrätt kladdkaka m vispad grädde och en sån där HET latte :D
Min mage stod i fyra hörn man man lugnt säga.
Kan ju som bekant inte äta med måtta utan FROSSAR jämt, kastar i mig hejdlöst :) Som det vore första/sista gången som jag ser mat.

Ikväll ska jag sätta mig med L och göra hans matteläxa. Kikade igenom den redan igår, och nu e det sådana där tal igen som jag skulle kunna tendera att hjälpa honom lite mycket i. Måste lägga band på mig själv :D

N ska få laga maten idag iallafall, det gör han så himla bra så det kan han få lägga sin energi på. Heh.

Det var egentlgen tänkt att barnen skulle vara med sin pappa i morgon eftermiddag, men så blir det inte. Blir lite tight med L's träning. Så dem hinner inte att göra så mycket innan det är dags för honom att åka hemåt.
Så jag bestämde (nästan enväldigt) att han får dem på fredag istället. Blir ju kalas för dem att vara där hela helgen.
Har inte riktigt bestämt än vad som kommer o ske. Vet bara att jag inte vill sitta hemma o pilla mig i naveln.
Skulle vilja komma iväg och köpa lite julisar. Jag är i vanlig ordning ute sent.
Tänk om man bara visste vad man skulle köpa till alla?...
Så mycket enklare allt vore då.

Vet man ens VILKA man ska köpa till?

Hujedamig! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar