tisdag 1 november 2011

Lattelunchen avklarad


Nu är jag tillbaka från möten och lunch och allt det där som skulle avverkas.

Nu väntar jag bara på att lilla H ska komma och bjuda mig på ett stort glas te.
Eller ja...jag drack nyss en latte på Sultans.
Det fick bli så idag. Skippade lunchen för lite trevligt fika, det är kanske inte jättebra. Men ibland är det så lätt värt att bara komma bort härifrån några minuter.
Lite stressigt - ja. Men återigen..lätt värt.
Man har en förmåga att känna sig lite "inlåst" i dessa lokaler.

Sitter och snular lite på vad mer vi kan fixa i huset som är relativt enkelt.
Jag vill ju göra en arbetsplats till oss (mig och N).
Och den skulle med fördel kunna passa bäst nere i källaren tror jag.
Vi har inte så mycket andra ställen att få plats med skrivbord och grejjor.
Men vi har ju ett rätt stort utrymme under trappan innan L's rum.
DÄR skulle det kunna funka. Det finns ju ström framdraget oxå :)
Får diskutera det med sambon och se vad han tycker. Jag vet ärligt talat inget som skulle vara mer passande att ha just "där"...?

Så det lär nog bli så om jag bara bestämmer mig för det- han brukar inte ha så mycket invändningar när jag väl HAR en åsikt. Han är inte bortskämd med det, jag brukar mest säga "Äh, vad tycker du?" och som han tycker, brukar det få bli.
Vill han vi ska bygga garage? Ja, men då GÖR vi det. Ska vi köpa ny bil? Ja, men då GÖR vi det.
Ska vi äta pizza? Ja, men då GÖR vi det.  Haha, ja ni märker mönstret.
Det är allt som oftast så oxå när det gäller mina egna beslut..
Haha, det är skumt, men jag är så velig så det känns nästan bara bra om det är så att någon annan kan ta besluten och därmed oxå konsekvenserna om det inte skulle bli så himla bra. ;)
Han är ju som en gås, det rinner bara av honom. :P

Men tillbaka till min arbetsplats.
Det behövs ju lite möblemang, det bästa av allt. Jag kommer att behöva inreda det *yeheeeeeey*. O jag kommer att fixa till det så bra, om jag bara få tummen ur vill säga ;)

Ska kika runt lite o se vad jag kan hitta :)
Nytt o begagnat. Svart o vitt. Så får dt bli! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar