torsdag 2 februari 2012

Torsdag!

God morgon iskalla värld!

Brr....-15,5 i morse.
Det är kallt det. Allra helst när man är van vid ca 1-5 minusgrader bara.
Men vissa jublar väldigt. Det blir ju is på sjön då vetni! Hahaha...fy!

Det är torsdag och det är snart helg. Gött.
En helg som kommer att bli en riktig fotbollshelg.
Hela lördagen kommer att spenderas i Vidåkershallen där grabbarna ska spela Cityhallen Cup.
Wiie. Det kommer att bli så himla skoj! :D
Hoppas dem krossar allt motstånd ;) Jag är inte så orolig för L's lag medans W och co har aldrig spelat cup inomhus så det är ju lite spännande förstås.

Sitter och dricker lite nytt te som jag fick med i nya numret av Amelia. Rätt gott faktiskt.
Nu har jag dock slängt påsen, men det var nån blå påse, Lady Grey? Kanske? :D

Har börjat hänga en massa på FL igen, det är så skönt att prata med andra mammor som har samma problematik eller livssituation rättare sagt :)

I tisdags fick jag förresten brev om att jag fått W's VB godkänt och i går fick jag min första utbetalning. Helt ofattbart var snabbt det gick.
Den 17:e jan fick dem papprena. Den 26:e tog dem beslutet och 1:a februari fick jag min första utbetalning.
Peppar, peppar! Jag har haft så himla tur med FK!
Skönt, för är det något jag är GENUINT dålig på så är det att BRÅKA om pengar.

Åh, jag vill till Stockholm. Vill ha tjejkväll med min F!
Vet inte om man kanske skulle ta det i mars nån gång när man fått lite nya pengar.
Denna månaden blev ju ingen höjdare rent ekonomiskt.
Allt som släpar sedan januari...:( Men vi överlever väl. Huvudsaken är ju att alla räkningar är betalda och det finns mat på bordet och bensin i bilen så vi kan ta oss fram så ska ju resten lösa sig.

Sen har ju jag och N pratat om att åka utomlands tillsammans, vi har kikat lite på alla möjliga ställen, men det känns som att det är för kallt runt medelhavet nu. Jag vill ha V Ä R M E!


Detta tycker jag ser UNDERBART ut!

Men vi får väl se. Inget är ju bestämt åt något håll, blir det nu is på sjön så vill ju inte N lämna Svedala!
Då vill han vara ute o leka på isen så då kommer vi ju ingenstans alls.

Den som lever får se.
Skulle vara roligt att åka med några andra ;)
Men vi skulle aldrig kunna enas om vilka :P

Ha en fin dag allesammans!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar